Kısa dönem askerlik kalkıyor mu?

Yüksek Öğrenim Kurulu (YÖK) Başkanı Prof. Dr. Yusuf Ziya Özcan, askerlik konusunda, “Herkes için aynı süre olması düşünülüyor” dedi.

Özcan, Bozok Üniversitesine bağlı fakülte ve yüksek okulları ziyaret ederek, çalışmalarla ilgili bilgi aldı. Öğrencilerle yemek yiyen, yöreye özgü testi kebabının testisini kıran Özcan, ardından İktisadi İlimler Fakültesinde derse girdi.

Meslek Yüksek Okuluna gelişinde öğrenciler tarafından alkışlarla karşılanan Özcan, okulun dokumacılık bölümünde tezgah başına geçerek, dokunan halının kesimini yaptı. Özcan’a burada bir halı ve çini vazo hediye edildi.

Meslek Yüksek Okulunda basın mensuplarına açıklamalarda bulunan Özcan, şöyle konuştu:

HİÇBİR ŞEY GERİ ÇEVRİLMEDİ
“Gazetelerde yazılar çıkıyor. (YÖK Başkanı, Genelkurmay Başkanı’na gitti geri çevrildi) filan. Hiçbir şey geri çevrilmedi. Genelkurmay Başkanlığı askerlikle ilgili herkes için aynı süreyi düşünüyor. Ama bunu yapmak için biraz zamana ihtiyaçları olduğunu söylediler. Bu konuda sizlere detay veremem. Ama bundan sonra lise mezunları 18 ay askerlik yapacak, üniversite mezunları 6 ay askerlik yapacak diye bir bir şey olmayacak. Herkes için aynı süre olması düşünülüyor.”

Üniversiteleri bir plan çerçevesinde ziyaret ettiğini kaydeden Özcan, bu ziyaretlerin amacının rektörlerle yüz yüze görüşüp, sorunlarını ilk elden öğrenmek, fiziki yapıyı yerinde görüp, neye ihtiyaçlarının bulunduğunu yerinde tespit etmek olduğunu ifade etti.

Özcan, şöyle devam etti:
“Bozok Üniversitesi yeni bir üniversite, her yeni üniversite gibi problemleri var ama buradaki morali, arkadaşların kalitelerini gayet iyi gördüm. Yayınları bakımından başka benzer üniversitelerdeki öğretim üyeleriyle yarışabilir durumdalar, bu bana ümit verdi. Eğer biz onların ihtiyaçlarını karşılayabilir, araştırma olanaklarını arttırabilirsek, inanıyorum ki çok başarılı sonuçlar alınacaktır. Burada bir kapasite var ama yardım edilmesi gereken, desteklenmesi gereken bir kapasite bu. Biz elimizden geleni yapmaya çalışacağız, tabii ki imkanlar oranında ne imkanlarımız varsa bunu diğer üniversitelerimiz ile birlikte adilce paylaştırıp Yozgat’a hak ettiğini vermeyi çok isterim.”

Özcan, açıklamalarının ardından Ankara’ya döndü.

A.A

Meslek yüksek okullarına kısa dönem askerlik derken, kısa dönem askerlik 4 yıllık üniversite mezunları için de kalkacak mı? Tüm sürelerin eşitlenmesi ne demek? Herkes 9 – 10 ay falan mı askerlik yapacak? Bir de neden yök başkanı bu tür açıklamalar yapıyor, onun işi mi bu?  Yapacaksa da neden  bilgilendirici  açıklamalar yapmıyor?

“Kısa dönem askerlik kalkıyor mu?” için 147 yorum. Siz de yazın

  1. naz | 7 Mar 08 (19:12)

    ya bu nasıl iştir her yere el atılıyor.askeriye artık birşeyler yapsın.yök başkanı kim ki o karar veriyor.onun oğlu hiç askerlik yaptı mı? hiç oğlunu şehit verdimi.bu ülke için ne evlatlar harcandı ne emeklerle büyütüldü sizin kellenizi korumak için mi büyütüp toprağa vereceğiz.

  2. murat | 7 Mar 08 (19:18)

    hic bişey olmuycak arkadaşlar sadece oyalıyolar

  3. murat | 7 Mar 08 (19:19)

    hic bişey olmuycak arkadaşlar sadece oyalıyolar boşverin ve umutlanmayın

  4. genco | 7 Mar 08 (19:41)

    bu karar ancak ülkeyi geriye doğru götürür, canına okuyorlar insanın mühendislik okurken, onu geçtim, çalışacak insana ihtiyaç var türkiye’nin

    hiç bi şey olmayacak umutlanmayın derken ne demek istedin murat ?

  5. bluwee | 7 Mar 08 (19:57)

    ya valla yök başkanını başta sevmiştim ama bu kararı hiç beğenmedim. kardeşim bu nasıl iş ben 4 yıllık üniversite okuycam lise mezunuyla aynı kefede tutulacam bu nasıl adalet yaw. olacak iş mi şimdi bu? ben kardeşim uzun dönem yaparsam versinler teğmenlik üniformamı paşa paşa yaparım 15 ay hatta bölümümle ile ilgili bi askeriyede yer olursa direk kapımıda atarım… ama bunların dediği gibi olmaz

  6. Ahmet | 7 Mar 08 (22:14)

    bu adam hayatımda tanıdığım işini en kötü yapan insanlardan biri….böyle saçma bişi olabilirmi yaa..kalkıpta senin gibi bi adama söylerler mi bunun doğrusunu….üniversittelerde liselerde açıklama yapıo bide…ortalığı karıştırmaktan başka yaptığı bi iş yok bu adamın….öle bi karar çıkarsa ortalık feci karışır…bunun hiç bi şekilde açıklayıcı tarafı olamaz çünkü..düşünün 15 ay askerlik yapmış lise mezunu bi kişi ve bundan hemen 1 yıl sonra 18 ay askerlik yapmış üniversite mezunu bi kişi…bunun açıklaması nası olabilir ki….saçmanın daniskası……

  7. aykut | 7 Mar 08 (22:21)

    Sayın Genelkurmay başkanımız lütfen bu kadar saçma bir karar almayın..İnsanların çoğu askerliği kısa dönem yada yedek subay yapabilmek amacıyla üniversiteye gidiyor,orda en azından dünyaya bakışını geliştiriyor..Bu karar zaten iş bulamıycam neden okuyayım mantığını geliştireceği gibi,biz üniversitede o ağır derslerle boğuşurken elinde sigara mahallede volta atan adamamı popülist yaklaşım yapılacak,bazı çıkarcılara yakışabilecek bu karar sizin halk nezninde itibarınızı sarsar ve inanın berbat bir karar olur..Yapmayın lütfennnn

  8. gazcı | 7 Mar 08 (22:52)

    ne oldu arkadaslar 2 yıllıklar la ilkokul mezunu aynı kefeye konulurken sorun yoktu simdi damarınıza basılınca nasıl oluyor…

  9. asker | 8 Mar 08 (0:58)

    ama kısa ama uzun bi şekilde yapıcaz askerliği:)

  10. sercan | 8 Mar 08 (3:54)

    gazcı ortada bişey oldugu falan yok otur bi hesapla ilokul ortaokul lise + mühendislik fakültesi.üstüne bide 15 ay askerlik koy yaş kaç oluyo bi bak babadan kalma malvarlıgı yoksa geri döndükten sonra iş tutturup düzen kurup bişeyler sahibi olmak ne kadar sürer birde bunu ekle sonra damaramı basılıyo yoksa zaten içerisinde tonla gariplik olan eğitim sisteminde çekilen ızdıraptan sonra noluyo bi bak.sen o kadar oku et iş hayatına atılama.askere git(ki bu kesinlikle vatani vazifedir ama!!) dün gelmiş 20 yaşında assubay kafasına göre yağmurda çiçek sulatsın bumudur??? illa yurtdısına mı gitmek lazım ki sonra para verip bedelli yapalım

  11. Anonim | 8 Mar 08 (9:40)

    berbat bir karar bence bu karar alınamaz alınırsada artık bir çok okuyan kafayı sıyırır bu garanti bu ekonomik düzen varken herhalde 30 yaşında bir iş sahibi olunur:)))

  12. murat | 8 Mar 08 (12:18)

    sadece popülizm böyle bir şey kabul edilemez ama burası türkiye ne olacağı belli olmaz bu da şu demek aöf iflas eder üniversite mezun sayısı azalır karanlık çoğalır olurmu bana göre yök başkanı kendini kurtarmaya çalışıyor

  13. hasan | 8 Mar 08 (13:40)

    ben dört yıl üniversitede zar zor okiym öbürü lideyi bitirsin aynı askerliği yapalım yok öyle yağma kardeşim acaba yök başkanı kaç ay askerlik yaptı öyle bişey olucağını sanmıyorum hayırlı teskereler.

  14. asd | 8 Mar 08 (14:29)

    bence bu karar çıksın isyan çıkar memlekette ayaklanma olur

  15. h | 8 Mar 08 (14:47)

    ne sacmalıktır bu ya kesınlıkle kabul edılmıyecektır emın olun arkadaslar herkes ıcını rahat tutsun boyle bı sacmalıga kesınlıkle onay verecegını zannetmıorum genel kurmayın

  16. fatih | 8 Mar 08 (16:01)

    çook isabetli bi karar bence ilk okul lise üniversite ayrımı yapılmadan herkez gidip aslaanlar gibi askerlik yapsın bu işin kısası olmaz kalksın ki insan ayrımı yapılmasın bu vatan bizimse eşit şekilde askerlik olsun

  17. fatih | 8 Mar 08 (16:05)

    ben 4 yıllık işletme bölümü okuyorum ama kısa dönemin kalkmasını istiyorum

  18. dikkat | 8 Mar 08 (16:49)

    yavas yavas bu ulkeyı gerıcılıge ıtmenın pesındeler sacma sapan sey buu … bır donup baksınlar ınsanlar nasıl zorluk yasıyorlar okurken …bırakında bu kadar ezıyet cekıp kafa patlatan adamın ayrıcalıgı olsun…cunku okuyan adam gelecegı ıcın zamana ıhtıyacı olan adamdır bırakında bu kadar zaman bızlere hedıye edılsın her zorun bı mukafatı olmalı….arkadaslar

  19. komando | 9 Mar 08 (0:29)

    sevgili arkadaşlar bu olay yök başkanının hüsnü kuruntusu olarak kalacak siz kalbinizi serin tutun.

  20. ekrem | 9 Mar 08 (11:10)

    ya şimdi nasıl olacak bu yök başkanının saçmalığı şu an asker olanaları özellikle kısa dönem asker olanalrı etkileyecek miacaba

  21. abdullah arslan | 9 Mar 08 (13:29)

    ben meslek yüksek okul mezunuyum şuan Erzurumda 1987/4 tertip olarak vatani görevini yapan birisiyim şimdi birşey soracam ilk başta MYO dediler ümitlendirdiler yine gündeme bir konu getirdiler insanı ümitlendirip sonra moralini nasıl bozduklarını biliyorlarmı acaba askerlik psikolojisi içersindeyiz şuan okuma yazması olamayanda ilk okul mezunu olanda MYO mezunu olanda aynı kefeye koyuyorlar doğrumu sizce az elinizi vicdanınıza koyun diyorum sizinde cocuklarınız var zaten orduya verdiğimiz zararı düşünmek bile istemiyorum…

  22. abdullah arslan | 9 Mar 08 (13:35)

    MYO için İnşallah birşeyler çıkarırlar :(

  23. yvz | 9 Mar 08 (14:17)

    walla saçmalığın ta kendisi.Herkes içini ferah tutsun öyle bişi olmaz,olamaz.Bi kere mantık dışı..Herkes 4 yıllık üniversiteyi sırf askerliği kısa dönem yapmak için okuyo,o durumda kimse üni.okumaz ve böylece Türk nüfusunun okuma oranı çok çok düşer.Sanmam yani,zaten 15 askerlik çok uzun bi süre,bence kısaltılmalı,ancak kısa dönemde kalkmamalı… Herkese hayırlı teskereler.

  24. murat | 11 Mar 08 (21:18)

    bu yok başkanından bi cacık olmaz hep aynı hikayeler iktidar yine bunu arkasında neler imzalıyo acaba nereleri satıp cep yapıo biz bu konuyu tartışa duralım…
    bende 4. sınınfta okuyan bi üni öğrncisiyim alsınlar bakalım benim elimden kısa dönem hakkımı naıl ayakalnıyo bi millet görsünler madem öyle bişey yapacaklar kendileride kısa dönem yaptığı askerlikten arta kalan dönem açıklarını benimle beraber gelip taz döneme tamamlasınlar o zaöan aynı kışlada bende samimiyetlerine güveneyim allah allah ya…
    ne kendini bilmezliktir bu…
    allah belalrını versin böyle hak yiyicilerin….

  25. KAAN | 12 Mar 08 (0:10)

    ARKADAŞLAR BİRİSİ ÇIKMIŞ BEN 4 YILLIK MEZUNUYUM KISA DÖNEM HAKKIMI ALIRSA DİĞERİ BEN 2 YILLIK MEZUNUYUM BENDE KISA DÖNEM İSTİYORUM DEMEYE BAKSIN YORUMLARI BAŞTAN AŞAĞIYA OKUYUN BAKIN NE DEMEK İSTEDİĞİMİ ANLARSINIZ BUNLARIN AMACI BELLİ OLUR BİR TÜRBAN MESELESİ BAŞINI ALMIŞ GİDİYO O ÇIKARSA 2 YILLIKLARA HAYLİ HAYLİ KISA DÖNEM CIKAR HİÇ KİMSE BABASININ HAYRINA 4 YILLIK OKUMUYO BEN OKULUM BİTSİN KISA DÖNEM ASKERLİĞİMİ YAPAYIM İŞİMİN BAŞINA GECEYİM TÜRKİYEDE BU KADAR İŞSİZLİK SORUNU VARKENDÜŞÜNÜN 4 YILLIKLARDA OKULU BIRAKSA TÜRKİYE’Yİ BİZDEN BAŞKA AYAKTA TUTAN VAR MI ? BİZ GENCLER OLMASAK BU GÜN TÜRKİYENİN HALİ NASIL OLUR EVET BİZDE ÜLKEMİZ İÇİN CANIMIZI VERMEYE HAZIRIZ HEMDE SEVE SEVE..SİZDEN TEK RİCAM BİZİM GİBİ GENCLERİN ÖNÜNÜ KAPATMAYIN HER KEZ BİR KESEYEDE KONULMAZ.
    ARKADAŞIM DİYOR BEN SABAHLARA KADAR DERS ÇELIŞIRKEN DİĞER BİRİ YOLDAN GECENİN ÇANTASINI KAPKACLIYO O 15 AY ASKERLİK YAPIYO BENDE 15 AY ASKERLİK Mİ YAPACAM ? O ZAMAN DEFTERİ ATAYIM BENDE GASP HIRSIZLIĞA CIKAYIM NASIL OLSA 15 AY ASKERLİK YAPACAM TÜRKİYE’NİN MÜHENDİSE
    TÜRKİYE’NİN ÖĞRETMENE
    TÜRKİYE’NİN DOKTORA
    TÜRKİYE’NİN HEMŞİREYE
    TÜRKİYE’NİN GİRİŞİMCİYE VE SAYAMADIĞIM BİR COK ŞEYLERE İHTİYACI VAR BUNLARDA BİZLERİZ
    TÜRKİYE’NİN EVET ASKEREDE İHTİYACI VAR ……..
    ÇIKARMIYACAKLARSA NEDEN GENCLERE ÜMİT VERİLİYO BEN ONU ANLAMADIM DAHA. HAYIRLI TESKERELER.

  26. belinay | 13 Mar 08 (14:05)

    şehit olmak kötü bişey değil ki bence büyük şeref keşke benimde öyle bi imkanım olsa da şehit olabilsem…:(

  27. Anonim | 14 Mar 08 (11:39)

    ben genel kurmayın böyle bir karar alacağını hiç sanmıyorum arkadaşlar, hiç okuyanla okumayan bir olur mu diye bir söz vardı hatırlarsanız,ben oturup sabahlara kadar ders çalışacam ama ilkokul mezunuyla gidip aynı şartlarda askerlik yapacam böyle şey olmaz,burda ben kimseyi küçümsemiyorum ve kendimi de kimseden üstün görmüyorum ama ben kendimi bazı şeylerden soyutlayıp da derse veriyorsam eğer,bazı şeyleri de hak ediyorum demektir, madem askerlik herkese eşit olacak,o zaman her lisans mezununa astek üniforması verilmesi gerekir. ben sabahlara kadar uyumayacam derse kafa yoracam diğerleri gidip boş şeylerin peşinde gezecek ve benle aynı şartlar altında askerlik yapacak yok böyle bir şey. her Türk evladı gibi ben de askerliğimi yapacam inş. ister uzun dönem olsun isterse kısa dönem,benim ağrıma giden şey adaletsizliğin söz konusu olması,ya en baştan böyle bir fark ortaya konulmamalıydı ya da şimdi bunun artı ve eksileri tartışılmamalıydı. Türk evladı hiç bir şeyden korkmaz ve de kaçmaz haksızlık karşısında da susmaz arkadaşlar,Allah her şeyin hayırlısını versin…

  28. atakan | 14 Mar 08 (11:39)

    ben genel kurmayın böyle bir karar alacağını hiç sanmıyorum arkadaşlar, hiç okuyanla okumayan bir olur mu diye bir söz vardı hatırlarsanız,ben oturup sabahlara kadar ders çalışacam ama ilkokul mezunuyla gidip aynı şartlarda askerlik yapacam böyle şey olmaz,burda ben kimseyi küçümsemiyorum ve kendimi de kimseden üstün görmüyorum ama ben kendimi bazı şeylerden soyutlayıp da derse veriyorsam eğer,bazı şeyleri de hak ediyorum demektir, madem askerlik herkese eşit olacak,o zaman her lisans mezununa astek üniforması verilmesi gerekir. ben sabahlara kadar uyumayacam derse kafa yoracam diğerleri gidip boş şeylerin peşinde gezecek ve benle aynı şartlar altında askerlik yapacak yok böyle bir şey. her Türk evladı gibi ben de askerliğimi yapacam inş. ister uzun dönem olsun isterse kısa dönem,benim ağrıma giden şey adaletsizliğin söz konusu olması,ya en baştan böyle bir fark ortaya konulmamalıydı ya da şimdi bunun artı ve eksileri tartışılmamalıydı. Türk evladı hiç bir şeyden korkmaz ve de kaçmaz haksızlık karşısında da susmaz arkadaşlar,Allah her şeyin hayırlısını versin…

  29. selcuk.. | 14 Mar 08 (14:52)

    atakan kardesım bende sana aynen katılıyorum bole bırsey olması dusunulemez bıle cunku zaten lısansı bıtırıne kadar yass oluyor ortalama 26 27 vede askerlıkte uzarsa yas olur 30 ne demıs sairimiz cahit sıtkı tarancı yaas otus bes yolun yarısı eder valla yolu yarılıyoz bole….

  30. son12bahar | 10 Nis 08 (10:54)

    walla artık herşey beklenir bu memleketten baksanıza ağzı olan konuşuyo kendi kafalarına göre yasa çıkaracaklar bence artık biri bu yök başkanına bi dur desin böle saçmalıkmı olurmuş kendi oğlunu veya torununu yollasın 15 ay askerlik yaptırsın hakkaride şırnakta o zaman bizde gidelim bu kadar saçmalık olmazya böle giderse yakında kızlarda askere gidecek derler yani şahsen ben artık herşey bekliyorum bu başımıza geçenlerden yazık ya…

  31. emre | 23 Tem 08 (10:06)

    öyle şey olrmu yawwwwww bunlar ne yaptığını sanıyor acaba

  32. Erdal ÇİNAL | 9 Ağu 08 (18:57)

    Eğer bu ülkede kısa dönem askerliği kaldırırsalar;
    1. AOF batar
    2.fakülte mezunuları azalır
    3.2 yıllıklar biraz rahatlar
    4.ve inanıyorumki fakülteler AYAKLANIR VE AYAKLANMASI LAZIMDIR…
    Bir de;
    anasını saatyım o kadar okudum,ne kalkması ya. Kafayı mı yedi bunlar ne….

  33. u993 | 26 Eyl 08 (13:48)

    yha abiler ben daa 16 yaşındaım turizm okuyorum ama şimdiden bi korku sardı içimi askerlik konusunda yha kısa dönem kalkmasın yha
    hem bende kısa dönem yabmaq istiyorum ülkemi sevmediimden diil askere giden abilerim anlattıklarından dolayı yha bi de ben sağlık kontorolünden tırsıyorum herkesin içinde soyunanamki yha bi fikir verin yha bnm amcam doktor bn kontrolü ona yabdırsam olurmu acaba? :s

  34. efe | 8 Eki 08 (12:53)

    Akkılarının ucundan bile geçirmesinler böyle bişeyi,kendilerini yakarlar,bakın kısa dönem kalkarsa bu gençler zaten okul bitirmiş ve bir çok sebeblerden dolayı içleri dolu,birde böyle birşey yaparlarsa bombanın fitilini ateşlemiş olurlar,kendi adıma konuşayım beni yakan herkezi bende yakarım,çok ciddiyim bu ülkede yaşarken zaten cinnetin sınırında yaşıyor ve okuyoruz harçlar olmuş anasının gözü kadar,adamı delirtmesinler bu gençliği farklı şeyler yapmaya zorlamasınlar artık yeter,ben böyle dandik yasaları zırt pırt değişen bir ülkede yaşamak istemiyorum,rahat söyleyim VURURUM KENDİMİ YETER ARTIK.

  35. hasan | 8 Eki 08 (19:46)

    öyle bişi olursa yani 4 yıllık fakülte mavzunu adamın birbuçuk yılını alırlarsa ozaman hiç kimse okumaz millet hemen gidim gelim hesabı yaparken 4 yıllık fakülte mevzunu için kaybettiği zamana bir ilaçtır kısa dönem askerlik ve ben bunu ayrıcalık olarak görmüyorum bu bir haktır

  36. hocam | 11 Eki 08 (10:17)

    üniversiteliyi askere alıpta sağını solunu öğretmeye kalkmanın anlamı ne ? Üniversiteli için boşuna geçen birkaç yılı ifade ediyor askerlik. Bıraksınlar herkes kendi alanında daha faydalı olsun bu ülkeye ve buda bu ülke için yapılabilecek en büyük iyiliktir. Ha askerlik mi : Profesyonel bir ordu düzenine geçilmeli yanı askerliği meslek edinenler başarılı olanlar yapsın. Hiç kimse üç dört ayda askerliği öğrendiğini ve uygulayabileceğini iddia edemez. Askerlik tamamen kalkmalı yerine gerçek askerler olmalı, buda benim görüşümdür.

  37. gngr | 9 Kas 08 (0:12)

    BÜTÜN YORUMLARI OKUDUM VE BEN KONUYU İLK OKUL MEZUNU ÜNİVERSİTE MEZUNU OLARAK DEĞERLENDİRMEDEN KISACA YORUMUMU YAPMAK İSTİYORUM BEN ŞU AN MALİ MÜŞAVİRLİK STAJI YAPIYORUM STAJIM BİTTİĞİNDE MALİ MÜŞAVİR OLACAĞIM VE HER GÜN KANUNLARI TAKİP EDİYORUM SORARIM SİZE 15 AY BENİ MESLEĞİMDEN UZAKLASTIRIRLARSA BEN MESLEĞİME NE KADAR SÜREDE ADAPTE OLABİLİRİM DİĞER MESLEKLERDEDE BU GECERLİ BİR MÜHENDİSİ 15 AY TEKNOLOJİK GELİŞMELERDEN UZAKLASTIRIN ÖĞRETMENİ AVUKATI VE SAYAMADIĞIM BİR ÇOK MESLEĞİ ARKADASLAR UNUTMAYINKİ BİZ ARTIK DEĞİŞEN KANUNLARTI TEKNOLOJİYİ VE SARTLARI TAKİP ETMEK ZORUNDA OLAN İNSANLARIN BİZİM GİBİ İNSANLARI MESLEĞİMİZDEN 15 AY UZAKLASTIRARAK BU VATANA İYİLİK DEĞİL KALİFİYE İŞ GÜCÜNÜ KÖRELTEREK ÇOK BÜYÜK BİR KÖTÜLÜK YAPMIS OLURLAR ONLARDA BUNUN FARKINDADIRLAR HARALDE O YÜZDEN BEN KENDİMİ ÇOK FAZLA KASMIYORUM YAPARLARSA BU ÜLKEYİ ÇOK BÜYÜK HANDİKAPIN İÇİNE SOKMAKTAN BASKA BİRSEY YAPMAMIS OLURLAR

  38. gökmen | 9 Kas 08 (14:10)

    SADECE ÖĞRENCİYKEN DEĞİL MEZUN OLUNCA İŞ HAYATINDA, ASKERLİKTE YILLARIN TECRÜBESİYLE YAŞANMIŞLIĞIYLA ,MESLEKİ VE TEKNİK AÇIDAN TEKDER TARAFINDAN HAZIRLANAN VE BİZE DEĞER VEREN Sn. MHP MİLLETVEKİLLERİ TARAFINDAN BİZE TAM DESTEK VERİLEREK TBMM ne sunulan KANUN TEKLİFİNİN TAM METNİ: TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ BAŞKANLIĞI NA Üniversitelerin iki yıllık bölümlerinden mezun olan Meslek Yüksek okulu mezunlarının Kadro,unvan,yetki ve askerlik indirimi ile ilgili ,Kanun Teklifimiz ve gerekçesi ekte sunulmuştur. Gereğini saygılarımızla arz ederiz GENEL GEREKÇE Tekder-1 Ülkemiz bir yandan Avrupa Birliği ne girmeğe bir yandan da kaliteli,bilgili bir topluluğuna doğru gitmektedir.Bilim ve Teknolojide hızlı değişme ve gelişmeler kalifiye ara eleman ihtiyacını ortaya çıkarmakta,hem de mevcutları işbaşında veya hizmet içi eğitim kurslarıyla eğitip ,rol ve işlemleri değişmektedir. Ülkemizin Üniversitelerine bağlı olarak şu an faal olan 515 Meslek Yüksek Okulu iki yıllık Yüksek Teknik ve iktisadi alanda eğitim vermektedir. 1976 dan bu yana 2006 kayıtların a göre 1,226,063 mezun ve 441,074 okuyanı vardır. Bu 515 Meslek yüksek okulu 220 teknik 83 iktisadi 28 sağlık 46 tarım 24 hayvancılık 7 denizcilik bölümüyle yurdumuzun her yerinde yine 2006 kayıtlarına göre 6993 öğretim görevlisi ve üyesi ile eğitim vermektedir. . sanayileşerek bilgi çağını yakalaması sürecinde mesleki yüksek eğitim almış olarak çalışan insanların önemi her geçen gün artmaktadır. Tekniker ve meslek elemanları lise ve ya ticaret veya teknik lise eğitimi üzerine 2 yıl meslek yüksek okullarında teknik ve mesleki eğitim alarak iş hayatına başlayan ve bu alanda ülkemizin bilgi ve teknoloji çağını yakalaması için belirli ölçeklerle tasarım ve proje yapan .uygulamasında en büyük sorumluluğu alan meslek guruplarıdır. Bu açıdan baktığımızda eğitim sistemimizin çözülmeyi bekleyen önemli sorunları olduğunu görüyoruz. Kalkınma ve gelişmemizi etkileyen en önemli sorunlardan biri Hükümetinde hep gündeminde olan Mesleki Teknik Eğitimdir. Türkiyede Üniversite eğitimi almış Bütün meslek guruplarının kadroları unvanları yetkileri statüdü olarak bellidir. Fakat Üniversitelere bağlı 515 Meslek yüksek okulunda eğitim alan 2 milyona yakın diplomalarında Üniversite mezunu yazan bu mezunlar. Gerek mesleki alanda iş hayatında gerekse askerlik görevleri sırasında Lise .meslek Lisesi ve Ticaret Lisesi mezunları ile aynı statüye koymayı bırakın, İş hayatında Bir fabrikada Meslek Lisesi mezunu formen, ustabaşı olarak çalışırken Tekniker işçi Askerlik görevi sırasında Lise mezunu ile beraber aynı süre olan 15 ay görevi yanında Lise mezunu çavuş Üniversite mezunu Meslek Yükse okulu mezunu er olarak görevini ifa etmektedir. Bu okulu bitirenler statü bakımından gerek iş hayatında gerek askerlik görevi sırasında Lise mezunu statüsünde sayılmaları bir yana bu meslek guruplarının emrinde çalışmaları büyük bir psikolojik bozukluk ve bunalım yaratmakta ve bu okullar iş hayatında askerlik görevi sırasında hiçbir artı sağlamamaktadır. Çıraklıktan profosörlüğe bir bütün olan mesleki yüksek eğitim öğrenim zincirinin işçiden teknisyenden mühendis arasındaki kopukluğu giderecek olan bu meslek mensuplarına iş ve askerlik hayatının her kademesinde görev yetki ve sorumlulukları yükleyecek olan bu kanun teklifinin yasallaşması ülkemiz açısındanda yararlı olacaktır. Ülkemizin Avrupa Birliği ne girmeğe hazırlandığı şu günlerde Teknikerler ve meslek elemanları (myo mezunları ) mesleği mensupları mesleklerini icra ederken yasalara dayanması meslek disiplini ve mesleki ahlakı çerçevesinde sorumluluk alarak toplumun yükünü paylaşması için iş hayatında ve askerlik görevi esnasında Üniversitelerin iki yıllık bölümlerinden mezunların Lise mezunundan ayrı bir statü ve yetkide çalıştırma fikrini gerçekleştirmek fikri her şeyden önce Avrupa Birliğine girme fikrine uygun düşecektir. Tekder-2 Hükümetinde programında önemi vurgulunan mesleki eğitim için 2 yıl yüksek eğitim gören 441,074 gencimiz 1,226,063 mezunumuz aileleri ile birlikte 4 milyon nun mutluluğu huzuru yetki,unvan ve askerlik ve sorumluluklarının belirli hale getirmek için Meslek yüksek okulu mezunlarının kadro unvan yetki ve askerlik indirimi kanun teklifi hazırlanmıştır. Bu kanun teklifinin amacı, çalışan düz işçi ve memurla ,nezaret ve kontrol eden teknik ve idari kadro arasında yer alan bir örgün eğitim programı sonucunda mesleki formasyon edinmiş bulunan personel anlamında kalifiye ara eleman yetiştiren Meslek Yüksek okulları mezunlarını ele alınıp onların finansman , özlük hakları,askerlik görev süreleri, sıfatları ve iş dünyasına girişleri konusundaki sorunları çözmeye ve önlerini açmaya yöneliktir. İş dünyasında Meslek yüksek okulu öğrencilerini mezunlarını desteklemeye yönelik olan çalışmalar diğer fakültelere değil meslek yüksek okullarına verilecek ve meslek liselerinden meslek yüksek okullarına gelen meslek lisesi öğrencisinide kapsayacak V e mesleki eğitim askerlik dışında mesleki liselere yönelik olarak yapılmış bir çalışmada olacaktır. 1 Tekder-3 MADDE GEREKÇİLERİ= 1-Ülkemizde askerlik görevi süreleri ve sıfatları itibariyle yüksek öğrenim görmüş olanlar ve olmayanlar diye iki katogori ele alınmıştır. Bu madde ile bu sınıflamada Meslek yüksek okullarının birer Üniversite eğitimi olduğu gerçeğine göre askerlik görev süreleri ve sıfatlarında bir düzenleme yapılmak istenmektedir. 2- Meslek yüksek okulları mezunları Üniversite bünyesinde bulunan ön lisans kurumlarıdır. Bu okulları okuyanlar yüksek öğretimin kendi içindeki değerlendirmesini saklı tutarsak yüksek öğrenim görmüş insanlardır. Ve her alanda ona göre işlem görürler. Meslek yüksek okulları mezunlarının kadro,unvan,yetkilerinin, şu anda olduğu gibi Lise mezunu statüsünde değil Üniversitelerin Yüksek okul standartlarına göre olması öngörülmektedir 3-Meslek Yüksek okulu mezunları kalifiye ara eleman kavramıyla anlatılan kariyer sahibi insanların olduğu bir meslek gurubudur. Aynı zamanda myo lular sanayi ve hizmet alanlarındaki işletmelerin en çok duyduğu teknik ve mesleki elemanlardır.. Bununla beraber bu okul mezunları işsizlik hem de işletmeler ve fabrikalar da kalifiye eleman sıkıntısı çekmektedir. Bu madde ile işverenlere getirilen çalıştıkları meslek yüksek okulu mezunlarına göre sigorta prim muafiyeti teşfikiyle yaşanan bu çift yönlü sıkıntıyı ortadan kaldırmayı hedeflemekteyiz. 4-Meslek yüksek okullarında okuyan öğrencilerin sigorta kap,samına alınmasını teklif ediyoruz .Bugün Mesleki eğitimi cazip hale getirmek ve iş dünyasının ara kalifiye eleman ihtiyacını karşılamak istiyorsak , Mesleki Eğitimi İngiltere örneğinde olduğu gibi öğrencilerin daha mesleki teknik liseye başladıkları anda sigortalı yapılamaları hususudur ki. Biz bu madde ile bu okullar daha cazip hale gelsin diye meslek yüksek okullarında okuyan öğrencilerin sigorta kapsamını alınmasını teklif ediyoruz. 5-Meslek Liselerinden sınavsız olarak geçiş 2002-2003 öğretim yılında 4702 sayılı ile fiilen başlatılmıştır.Sınavsız geçiş uygulaması ile meslek yüksek okuluna gelen öğrenciler geldikleri meslek liselerinde öğretmen eksikliği derslerin boş geçmesi ve genel olarak dershane eğitimide alamadıklarından öğrenme ve kavrama yetenekleri düşük olmaktadır. Önceki lise eğitimlerinde edindikleri mesleki bilgilerin yetersizliği aldıkları notlarda bariz olarak gözükmektedir. Öyleki öğretim yılında kayıt yaptıran her 100 öğrenciden 20 si aralık ayında ben bu derslerden bir şey anlamıyorum çok ağır diyerek okulu bırakmaktadır. Geri kalanlarda iki yıllık okulu 4,-5 yıla uzatarak bitirmektedirler. İki yılda okulu bitiren çok azdır.4-5 yılda okulu bitirenler bu bilgi düzeyiyle iş dünyasında kaliteli olarak nitelendirilmemekte ve ne yazik ki kendi geldikleri yer olan meslek liselerine tercih edilmektedirler. Özetle Meslek liselerinden Meslek Yüksekokullarına sınavsız geçiş bu haliyle sürdürülmemeli,gelişmiş ülke deneyimleri ve ülkemiz gereksinimi ve gerçekleri göz önüne alınarak tamamen bilimsel esaslara dayalı bir sistem kurulmalıdır. Tekder-6 ÜNİVERSİTELERİN İKİ YILLIK MESLEK YÜKSEK OKULUNDAN MEZUN OLANLARIN KADRO UNVAN YETKİ VE ASKERLİK BİLDİRİMİNDE YAPILACAK DEĞİŞİKLİKLER HAKKINDA KANUN TEKLİFİ MADDE -1- 21-6-1972 Tarih ve 1111 sayılı Askerlik Kanunun 5 inci maddesinin birinci fıkrası aşağidaki şekilde değişmiştir. Diplomasız ,İlköğretim,genel ve meslek lise mezunu olanlar için muvazzaflık hizmeti süresi: Kara ,Deniz,Hava,Kuvvetleri ve Jandarma Genel Komutanlığında ,er ve erbaş olarak onbeş(15) ay iki yıllık Meslek Yüksek Okulları mezunu olanlar için er veya erbaş olarak dokuz (9) ay dır. Bu sürenin barışta önce 1/6 ay bilahere 2/6 ay indirilmesine,Türk Silahlı Kuvvetleri ninde ihtiyacı dikkate alınarak ,Bakanlar kurulunca karar verilebilir. MADDE-2- 29-4-1992 tarih ve3795 sayılı kanunun 1, maddesi Mühendis ,mimarlar ve 4 yıllık fakülte mezunları dışında kalan personelin:eğitim seviyelerine göre unvan ,yetki ve sorumluluk larını belirlemektir. Bu kanunun 6. maddesi aşağıdaki şekilde değişmiştir. Bu kanunun 3,maddesi b bendine göre Tekniker ve c bendine göre yüksek tekniker unvanını alanlar ve 6, maddede belirtilen esaslar da kendi meslek alanlarında Meslek yüksekokullarının iktisadi bölümlerinden meslek elemanı olarak mezun olanlar denk eğitim görmüş olanlar diğer meslek guruplarının yetki ve sorumluluklarına sahip olurlar. Tekniker,Yüksek Tekniker ve iktisadi bölümlerden mezun meslek elemanlarının mesleki alanda yetki ve sorumluluklarına ait esas ve usuller .İdari olarak kamu veya özel işyerinde Ustabaşı,Amir,Formen, Sorumlu,Şef statüsünde çalışabilmek için Üniversitelerin Meslek Yüksekokullarının diplomasını ibra etmek zorunludur. Bunun dışında yetki ve sorumluluklara ait usuller; Bayındırlık ve İskan Bakanlığı,Ulaştırma Bakanlığı,Sanayi ve Ticaret Bakanlığı ve Yüksek Öğrenim kurulu ile İlgili meslek odalarınında görüşleri alınarak.Bir yönetmelikle düzenlenir. MADDE.3-17-7-1964 tarihli 506 sayılı Sosyal Sigortalar Kanununa aşağıdaki ek madde eklenmiştir. Ek MADDE=5. İşverenlere ,çalıştırdıkları meslek yüksekokulu mezunları sayısına göre,yüzde ellisini geçmemek üzere ,sigorta primi muafiyeti tanınır. Söz konusu muafiyetin miktarı ve diğer hususlar iki ay içerisinde, Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı tarafından hazırlanacak bir yönetmelikle belirlenir. MADDE-4-17-7-1964 tarihli ve 506 sayılı Sosyal Sigortalar Kanunun değişik 2,ci maddesinin 2, fıkrasından gelmek üzere,yeni bir fıkra eklenmiş ve diğer fıkralara tesesül ettirilmiştir. 28-03-1983 tarihli ve 2809 sayılı Yükseköğretim Kurumları Teşkilatı kanununun 3, maddesinde belirtilen (Meslek Yüksekokulu mezunu düzeyinde ara kalifiye insan gücü yetiştiren Meslek yüksekokulu öğrencileride bu kanuna tabiidir. Tekder-7 MADDE-5-29-6-2001 tarihli ve 4702 sayılı kanunun 2, ci maddesinin ve 4,11 1981 tarihli ve 2547 sayılı Yüksek öğrenim kanunun 45, maddesinin c bendi aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir. e-Mesleki ve teknik orta öğretim kurumlarından mezun olan öğrenciler istedikleri takdirde,bitirdikleri programın devamı niteliğindeki veya buna en yakın programların uygulandığı,Öncelikle kendi mesleki ve teknik eğitim bölgesi içinde yer alan ve ya bölgesi dışındaki meslek yüksekokullarına Ö.S.Y.M tarafından yapılacak,mesleki eğitim sınavıyla yerleştirilir.Bu sınavda başarılı olup meslek yüksek okullarına devam edecek mezun olan öğrencilerin yüzde onundan az olmamak üzere ayrılacak kontenjanlara göre alanlarındaki Lisans programlarına dikey geçiş yapmaları sağlanır. Bu sınavla ilgili usul ve esaslar. Milli Eğitim Bakanlığı ile yüksek öğretim kurulu işbirliği ile çıkarılacak yönetmelikle belirlenir. MADDE-6-Bu kanun yayımı tarihinde yürürlüğe girer MADDE-7-Bu kanun hükümlerini Bakanlar Kurulu yürütür.

  39. Anonim | 2 Nis 09 (0:40)

    cakallık yapmayın lann inşşş cıkar ole bı kanundaaa gıdersınızz adam olursunuzz ıbneler neyın pesındesınız amk sız

  40. Anonim | 15 Nis 09 (14:53)

    niye okumadın diye zoruna mı gidiyo da böyle saçma sapan konuşuyosun.4 yıllık lisans mezunu olsaydın acaba sen ne düşüncektin.

  41. murat | 17 Nis 09 (14:54)

    işte bu kadar gereksiz ayrıntıların gundeme geldıgı bır ulke her zaman gerılemeye mahkumdur…mılyarları dokup zamanınını eglenmek yerıne okumaya adamıs ınsanlarla götünü gezdırmıs ınsanların bır kefeye konulması son derece mantıksızlık.ayrıca kıskanan bazı zeka gerısı arkadaslar kırsalardı bı taraflarınıda okusalardı cakallık yapacaklarına ama zaten bole bı uygulama olamaz olsa bıle hıc merak etmeyın elbet o cehalet tayfasından bı farkımız olur!!!!!!!!!!!

  42. arda | 20 Nis 09 (2:20)

    solediklerin çok yanlış murat herkes gezip tozmak yüzünden okulundan geri kalmıyor ben maddi nedenler yüzünden okuyamadım şimdi cehalet tayfasımı oldum..
    Evet sözüm sizler gibilere değil diyeceksin ama üni. bitirmemiş insanları cahil kefesine koydun gerçekten çok kırıcı

  43. gökhan demırkol | 23 Nis 09 (9:17)

    ARKADASLAR TUM MESLEK YUKSEK OKULLARI HERKEZ 26/04/2009 SAAT:14:00 MITING VARDIR HERKEZIN HABERI OLSUN HERKEZIN GELMESINI ISTIYORUZ TUM ES DOST HERKEZ BIRBIRNE DESTEK VERMESI LAZIM SESIMIZI DUYURMAMIZ LAZIM YER KADIKOY/İSTANBUL

  44. Kemal | 30 Nis 09 (12:33)

    öyle bişey olursa isyan çıkar 1
    okuma yazma bilmeyen adamlar dolanıyo askerlikte..onlarla aynı yerde olmak sizce ne kadar doğru olur?

  45. emre | 30 Nis 09 (13:08)

    Bütün yorumları en başından itibaren okudum ve benimde yorumum şu olacak: Üniversite okuyan ve bitiren aydın insanın,hangı zorluklarla,sartlarla sebeplerle okudugunu dusunmeden nasıl olurda HERKESI AYNI TARTIYA KOYABILYORLAAR?Bizim ülkemizin aydın insanlara okumus insanlara bilgili genclerimize ihtıyacımız var;var ki geriye dogru degil daha aydınlık yarınlara ulasabilelim..yok ilkokul yok 2 yıllık …ya kardesım benım kafamın calısması cok mu zoruna gıdıyor?sende calıs 2 yerıne 4 yıllık lısns oku…kucukkken sen top oynarken derslerını duzenlı yapmazken bunun gıbı olumsuz eylemleri yerine getırırken aklın neredeydı?okuyan bır annen baban olsaydı sana bu akılları verirdi belkide simdi isyan etmezdin..biz 4 YILLIKLAR elbette bir farkımız olcak…nasıl bir iş yerinde bir statuye sahıp olcak ıyı bır yere gelebılmek ıcın emek harcayıp daha cok calısıp o mevkiiye ulasmak ıstıyorsan;sende bizim 4 yıllık cabalarımızın karsılıgını almamızı kıskanmayacaksın!!!!

  46. emre | 30 Nis 09 (13:16)

    ya cidden ben Anadolu Lisesinden mezun oldum.Ailevi sebeplerden dolayı üniversiteye gidemedim calişmak zorundaydım..mezun oldukdan ertesı yıl OSS ye girdim suanda AÖF de 3.sınıf kamu okuyorum,hic borclu dersım olmadan arkadaslarımın dedıgı gıbı gecemı gunduzume katarak EMEK harcayarak 3 yılı bitirdim..hem bir işyerinde calsııyorum hemde okuyorum..suc mu?ya işte TSK komutanı bu ayrımı yapamıyor mu?elbette kimse askerden kacmıyor en azından ben kacmıyorum….bunu bedelli askerlik ısteyenlerle sınırlandırın…

  47. arda | 30 Nis 09 (13:22)

    maddi imkansızlardan dolayı okumaya geç başla hem ailene yardım et hem okumaya çalış tam hayatını düzene koymaya çalışmışken böyle bir kanun çıksın.

  48. kaan ölmez | 30 Nis 09 (13:59)

    böyle bir saçmalığı kimse kabul etmez ülke yerinden oynar böyle bir saçmalık dünyanın hiçbiyerinde yok o yök başkanı oğlunu kardeşini göndersinde görüyüm askerlik kadar zor birşey görmedim hep masraf 3-5 çakal için kaç trilyon para harcanıyor askeriye ben asker olarak ne dolaplar döndüğünü çok iyi biliyorum faso -fiso şeylerler herkesinn aklını karıştırmayın

  49. ahmet şafak | 30 Nis 09 (14:02)

    bu saçmalıklara artık biri dur demeli 15 ay kendisi yapsın askerlik daha sonra ben yapmaya hazırım!!!!!

  50. koçer | 30 Nis 09 (14:14)

    oldu paşam başka ben kalkacam 4 yıl fakülte okuyacam yaşım olacak 26 öteki taraftan okumamış veya okuyamamış hayatı hayatı oyun gören adam kalkacak o 20 yaşında askere gidip gelecek biran önce işini kuracak ben askerden geldiğimde merdiveni 30 a dayıcam eee nasıl iştir buu birde banada sağımı solumu öğretecekler askerlik şu anda insanın önünde engelden başka bşi değilll 2 ay eğitim alan adamları dağa yolluyorlar ondan sonra vay efedndim şehit verdik verirsin tabi a.q karşındaki peşmergeler yıllardır dağda silah tutmuş bizimkiler 2 aylıkken çatışmaya gidiyor .neyse böle bi kara çıkmaz çıkamaz çıkartmazlar çünkü sizinde yukarıda saydığınız gibi bi çok sebep var ….

  51. ergin yüksel | 30 Nis 09 (14:14)

    bana göre de böyle bir uygulama yanlış olur ben şuan da hem çalışıyorum hem okuyorum zorluklara katlanıyorum biz keyfimize mi okuyoruz tabi ki şerefimizle askerlik görevimizi yerine getirecez ama herkesin aynı kefeye konması çok yanlış.o zaman bu çıkacak kanunda bir sürü çelişkiler ortaya çıkacak

  52. Suskun Esmer | 30 Nis 09 (14:46)

    Zorunuza Gitsin ArkadaşLar.OkumayanLarıda Aynı Kefeye Koymayın Bide OkuyamayanLar Var Onlarıda Hesaba Katın Sizde BabaLar Gibi Gidin 15 Ay Yapın.Vatan SaoLsun :) ))

  53. emre | 30 Nis 09 (16:36)

    suskun esmer…dogru okuyamayanlar var..ama bende o okuyamayanlardan bırı olcaktım..ama ıstemek basarmanın yarısıdır…ben ıstedım ve de okuyorum okudugumun karsılıgını her turlu ayrıcalıkla gerı kazanmak ıstıyorum her okuyan bırı gıbı…ama bızım soyledıklerımız okuyamanlara degıl ki,keske herkes okusada kendı ıcımızden adam gıbı adamlar cıksa…işte o zaman bunlar konusulmaz bile..

  54. okuyucu | 30 Nis 09 (17:51)

    ben bir anneyim oğlumun nasıl ünv okuduğunu ben biliyorum senelerdir önce ünv te için uykusuz geceler sonra ünv deki derslerin ağırlığı uykususluk şimdi de askerlik uzun dönem stresi yani gene uykusuz geceler bizim bu işlerden karımız ne senelerdir uykusuzluk ve endişemi artık bu stresin mahsülünü göricez derken bumu 18 ayaskerlikmi sonrası gelince ne olucak yökmü iş bulucak ollllll duuuuuu.

  55. tc vatandaşı | 30 Nis 09 (17:59)

    sen okadar üniversite oku 18 ay askerlik yap olduu.yök başkanı oğlu varsa oğlunu göndersin biz keriz diğiliz.kabul edilemez bir şey.

  56. vatandaş | 30 Nis 09 (18:00)

    sen okadar üniversite oku 18 ay askerlik yap olduu.yök başkanı oğlu varsa oğlunu göndersin biz keriz diğiliz.kabul edilemez bir şey.

  57. ece_ee | 30 Nis 09 (18:43)

    ya size inanamıyorum mehmetcıkler canlarını feda edıp vatan ugruna oluyolar yok 5 ay yok 15 ay ayrıca okuyanlar askerlık ıcın mı okuyor mıllete ne sızın okumanızdan okuyosanız kendınız ıcın okuyosunuz ben bıle kız halımle gıder 15 ay catır catır yaparım askerlıgı vatanım ugruna yazık sızın erkeklıgınıze be ınsallah esıt olur herkes ıcın esıtlık olur bu sayede

  58. serpil | 30 Nis 09 (18:49)

    haklısın güzelim cok güzel konuştun valla katılıyorum sana herkes ana kuzusu….

  59. serpil | 30 Nis 09 (18:50)

    haklısın güzelim cok güzel konuştun valla katılıyorum sana herkes ana kuzusu….beni ekle senle konuşuruz serpli-1106 tamm

  60. Utku | 30 Nis 09 (22:59)

    Böyle bi mantık olamaz ben 4 yıl üniversite okuyum sonra gidip ilkokul, lise mezunlarıyla aynı süre askerlik yapıyım Ayıp. Eğer böyle bi kanun çıkartırlarsa ülkede çok kötü şeyler olur o Yök Başkanı kendi oğlunu torununu yollasın uzun dönem. Hiç okuyanla okumayan bir olurmu Böyle bi saçmalık olamaz

  61. erkan | 30 Nis 09 (23:00)

    okumanın bir faydasını göremedikkizaten askerlikte görelim biz bu vatanın evladıyız gider yaparız ama bosa okuduk onca yılı bosa verdık gördük üniversite mezunları bulamazken birde askerliği eşit olarak yapılsın okumanın kimseye faydası yok yas 20 gelsın gidelim askere kimse bosa beklemesın yasasın cehalet burası türkiyeee heran hersey olur yazıkkk cok yazıkkkkk

  62. abdullah | 1 May 09 (0:10)

    önce meslek lisesi kazığı, sonra myo kazığı, inat ettik birde aöf okuyoruz seneye 4. sınıf bide mezun olunca uzun dönem askerlik kazığı çocuğum 3 yaşına geldi hala okuyorum yaş 28 bu devletin bana çektirdiğinedir böyle… dağda teröristlik yapanı affediyorlarda okul okuyanı cezalandırıyorlar.sayın komutan bence pişmanlık yasasının hafifletilmesini isteyeceğine,ülkede okumayanların ve okumak isteyenlerin önünü açacak bir yasa isteseydide beyin göçü denen olaya biraz engel olsalardı.16 yıl okula git-gel dersane falan bide sınıfta kal olsun sana 20 yıl kpss yaş sınırı 30:) nasıl isyan etmeyelim

  63. ayıboğan | 1 May 09 (10:59)

    lan dümbük sensin çakal okuyaydın madem öle ibneye bak zoruna gidenin borusuna gitsin fakülte mezunu kısa dönem yapmalı askerliği..kuruk acısı var bu ibnede

  64. celal | 1 May 09 (11:02)

    arkadaşlar bu karar nerden çıktı nasıl yasa haline döünüşüp uygulamaya geçermi bilmiyorum ama olaki böyle bir durum söz konusu olursa türkiyede zaten binlerce olan asker kaçağı konumundaki yurttaşlarımızın sayısını yüzbinlere çıkarmaktan başka bir işe yaramaz.yıllarını eğitime öğrenime harcamış,master yapmış harç parasıydı şu parasıydı diyerek amiyane tabirle ziyadesiyle yolunmuş ve yaşı 28-30 olmuş bir insanı tutupta sıradan bir asker yapmak revamıdır.bu konuda karşıt savunma yapanların fikrine hiç katılmıyorum ve vatansverlik türküsü tutturanlarada ifrit oluyorum.vatan severlik askere gidip bilmem ne kadar süre askerlik yapmakla deil bu ülke için yetişmiş kalifiye elemanı o ülkenin hizmetine üretimine teşvik etmekle olur.Allah vatanımıza milletimize zeval vermesin bunun aksini elbette düşünmemiz mükün deildir.olaki bir seferberlik halinde ölmeyide biliriz vatan için.Ama bizim ülkemizde okumuşuna biraz saygı göstersin yeter artık.

  65. emre | 1 May 09 (11:42)

    cok güzel ya bi el atmadıkları askerıyenın kısa donem askerlıgı kalmıstı onada el attılar ya sen kımsın kı askerıyeye karısma cesaretını kendınde buluyosun egerkı sayın genel kurmay başkanımızda egerkı bu karara olumlu bakarsa ben sadece yök başkanı bi ülkenın savunma hizmeti koruma hizmeti hatta olaan durumda ülkenin yetkısını elıne gecirebılecek bi kurumun yetkılerıne acırım bir yök kararından etkilenirse peki sayın yök başkanımızda göndersin bakalım tunceli şırnak daglarına daglarına evladınıda askerlik yaptırsın o zaman bende gönüllü olarak şu 5 dakkada ulaşılması gereken ama saatlerce ulaşılamayan ak tütün karakolunda gönüllü olarak yapacam ama yok yök başkanın tuzu kuru ne varkı o da cocuguna tabı varsa oglu sayın çillerin zamanında köşkünün karsısında yaptırdıgı gıbı buda yaptırırı yada yaptırmıstır ne var kı amaaaaan ne kafa yoracam ya nasılsa hiç bişey yukarıda alınan kararları degiştirmez ne 5 ayından ne 15 ayından korkumuz yok vatan borcu namus borcudur biz türk oglu türküz nerde ne zaman kac ay yada yıl olursa olsun borcumuzu yerıne en ıyı şekılde getırerekten yaparız gerekırse 15 yerıne 15 yıl yıne yaparız TEŞEKKÜRLER…..

  66. emre | 1 May 09 (12:09)

    ece sozum sana ve senın gıbı dusunenlere..arkadasım okuyorsan kendıne dıyorsun ama benım okumam kardesımın okuması bu ulkenın kalkınmasına bır nebzede olsa yararına..o zaman herkes okumasın hadı hepımız askere gıdelım orduuyla sdce yonetılelım…war mı boyle bısı yaa…hersey bılım uzerıne teknolojı uzerıne kuruldugu su donemlerde bızım tartıstıgımız konulara bak…alllah senın gıbılerı bızden korusun…amin….

  67. muhammet | 1 May 09 (12:39)

    aRkadaşlaR bu memleKeTe AsKer Lazım 15 ay DEil 15 YıLda oLsa yapaCaz ama ARtık Su AskeRlik SürEleRini Bir kaRaRA baqLaSaLaRdı Da BizDe bir RAhaTlaSaYdık:S

  68. ismail | 1 May 09 (12:46)

    sayın genel kurmay baskanı ben ailevi sebeblerden dolayı askerliğimi uzattım benim babam yok annem yaşlı diye ve şu anda nu sürede üniversite okudum 4 yıllı sırf annem yanlız kalmasın ve kısa zamanda bitirip ona yardımcı olayım diye ben istemiyomuyum askerlik yapmayı isterim ama geride kalan insanlara bakacak kimse olmadığından mecburen uzattım annem babasını eşini kaybetti ve anneciğim yıkıldı yeni yeni hayat tutunuyor benim demek istediğim kısa dönem kalkarsa ne anlamı var artık ha o zaman kısa dönem kalkar uzun dönem olarak yaparken teğmen sıfatınla yapar maddi imkanımızı sağlarsanız çok iii bunu herkes kabul eder o zaman türkiyenin bütçesi sarsılık kısa dönem kalkmasın daha benimki çok insanlar var ailesi ni yanlız bırakıp askerliği kısa zamanda yapmak isteyan askerlik bir borç biz bu borcu ödüyecez bu borcumuz bizim ULU ÖNDER MUSTAFA KEMAL PAŞAYA olan borcumuz ve PASAMIZIN silah arkadaslarına olan vatan borcumuzdur…..

  69. bolubeyi | 1 May 09 (12:55)

    Arkadaşlar böle bir yasa çıkarsa tayyip sittin sene oy alamaz benden anlamıyorum kardeşim 4 yıl lisans 2 yıl masterın ardından bir buçuk sene askerlik yapamam vatanımızı seviyoruz yanlız bu uygulama saçma deselerki canını ver veririz ama olmayan savaş ortamında 1.500.000 genci askerde pinekleterek bir yere varılmaz anlamıyorum tarihe bir baksınlar selçukluda osmanlıda öğrenciler savaş durumu harici askere alınmıyordu.Onlar devrin süper gücü olarak yüz yıllarca dünyaya hükmetti. Bazı gerzekler desede askere gitmek üniversiteliye zor gelio desede bu kuş beyinlilere soruyorum yaşımız gelmiş 28 e peder bey işten çıkarıldı kodumun krizi yüzünden annem romatizma hastası hastane hastane geziyoruz.eve ekmek gelmiyor burdaki insanların durumu iç açıcı değil. Ben kısa dönem yapar gelir işe girerim diye düşünürken yaptıklarına bakın ya türkiyede maddiyat yüzünden okuyamayanlar müstesna milyonlarca eşşek var hayvan herifler okula kız düşürmeye diye gidiyorlar sonra bir şekilde okuldan atılıyorlar hakkıyla okuyan kimselere niye böyle davranılıyor.Ben üniversiteyi fakülte birincisi olarak bitirdim.Tübitak bursuyla okudum.Amacım üniversitede öğretim üyesi olmaktı ama gelin görün ki bir buçuk senelik bir fasıla vermemiz isteniyo yorum yazan bayanlar ve ilkokul mezunu kimseler anlamayabilir.Bayanlar bir kocaya kapaklanıp gidiyorlar.Biz ne yapıcaz askerden gelip tekrar ales sınavına çalış kafanda kaldıysa bir buçuk senede bişeyler yapabilirsen yap yok kardeşim bu ülke uğruna ölecek durumda değil kaldıki terörü ortadan kaldırmak yerine asker sayısını arttırıyorsun çıbanı küçükken alsaydın bu hale gelmezdi askerlik yasasıyla uğraşacağına sen git idam yasası çıkar teröristi yakalayıp kuş gibi besleme apo için imralıya spor salonu açma bunun için diyorum şehitlik kavramı artık yoktur ölen boşuna ölüyor bilmiyorum sonumuz ne olur insanı askerlikten soğutuyorlar

  70. ismail | 1 May 09 (13:13)

    askerlikte kısa dönem kalksın türkiyede yasayan herkes ayaklanır herkesin yapacağı bir görev ne anlamı kaldı o zaman okumanın iş sahibi olmanı zaten okula gidion yaş 20 mezun olma yası 26 bide askerlik uzuyo 12 ay yada 15 ay askerlik yas 28 netyse kpss sınavı var bide yaş sınırı30 ekonomik kriz işsizlik aldı başını gidio ve bide bu askerlik kısa dönem kalkarsa artık bu millet çileden çıkacak artık bu millete değer verilsin

  71. MURAT&EMRE | 1 May 09 (14:39)

    öncelıkle su cehalet tayfasına seslenıyorum.zorunuza gıdıyor sanırım ama bır unıversıte okumak bır aıleye ne kadar masraflı ve ogrencı ıcın ne kadar zahmetlı sızler bunu anlayamazsınız.benım arkadasım sınavlarından gecebılmek ıcın paranoya hastası oldu saglıgından oldu ve bende hem calısıp hem okumaktayım bırakında sızın gıbı sokakda gezen cakallardan farkımız olsun!!!sozum okuyamayan ınsanlara degıl bılerek gotunu gezdıren ve hıc hakkı olamdıgı halde laf soyleyen gerızekalılara…HA SUDA VAR KIMSE NE 15 AYDAN GEBERIR NEDE 1 YILDAN SITERLERSE 5 YIL YAPSINLAR ELBET BUGUNLER GECER GIDER AMA KENDI ULKESI DAIMA CAHIL INSANALRLA DOLU OLARAK KALIR VE INSANLAR ASKERLIKTEN ZATEN NEFRET ETMEKTE IYICE SOGUK BAKARLAR.BENCE GENC INSANLARLA UGRASCAGINIZA OTURUNDA SU ISSIZLIGE CARE BULUN INSANLAR ACLIKTAN ÖLMEKTE!!!KENDI CEPLRINIZI DOLDURUYOSUNUZ BIRINIZIN COCUGU AMERIKADA OTEKI BILMEM NERLERDE OKUYO ONLARA HICBISEY YOK HERKES BIZIMLE UGRASIO YETER ARTIK CEPLERINIZI DOLDURDUGUNUZ BIRAZ INSAN OLUN ALLAH KAHRETSIN SIZI YA NEFRET EDIYORUM VE GERCEKTEN UTANC DUYUYORUM BYOLE BIR ULKEDE YASAMAKTAN…ONDAN SONRA NEDEN BU GENCLIK BYLE DEMESINLER BIZLERI SIZLER BU HALE GETIRDINIZ.DEDIGIM GIBI EGER BOYLR BISEY OLURSA SAHSIM ADINA KORKMUYORUM BENI KESECEK DEGILLER AMA SADECE KENDI ULKENIZE YAPARSINIZ MILYONLARCA CAHILLE YASARSINIZ VE CIDDI BIR BEYIN GÖÇÜ YAŞANIR…KENDI ULKENIZ DIORUM CUNKU BEN ARTIK BU ULKEDEN NEFRET EDIYORUM LANET OLSUN!!!!!!!!!

  72. hakan | 1 May 09 (15:21)

    ya ben kredi çektim borca girdim yapılırmı bu bana bee NASIL İŞ BU YAA 2 AY SONRA ASKERE GİTMEYİ PLANLIYORUM NASIL BENİ ETKİLER Mİ YARDIM EDİN ARANIZDA PARAM NEYİNTOPLAYIN ULEEEEEEEN

  73. celal | 1 May 09 (16:03)

    Şurda kalmadı 29 gün sonra mezun oluyorum.Gider kısa dönem askerliğimi yapar sonrada yarım kalan işimi gücümü hallederim diye düşünürken şu vicdansız haysiyetsizlerin yaptıklarına bakın.Tam 5 yıldır hem okuyor hemde ülkeme vergi veriyor yanımda onlarca insana iş imkanı sağlıyorum.Evliyim ve henüz bir yaşına girmeye yaklaşmış bir oğlum var.Benim ve benim gibi kardeşlerimin hayatımızdan allahtan korkmadan 15 ayı aldılarmı bize askerlik yaptırmazlar ancak hayatımızın içine ederler.Böyle saçma böyle mesnetsiz bir tasarı olabilirmi yaa.Ben kaç yıldır gecemi gündüzüme katıyorum hem derslerime hem işime vakit ayırmak için bin parçaya bölünüyorum mükafatı bumu olmalı yani.Allah belalarını versin yaa yeter artık.Allahaşkına birileri bu yazdıklarımızı yetkili mercilere iletsin bu kadar da saçmalık olmaz ki

  74. murat | 1 May 09 (17:02)

    şimdi en çok merak ettiğim şey bu kanun ne zaman çıkar 3 ay sonra okul bitiyo bende asker olacağım ama beni ve benim gibileri etkiler mi yada daha uzun mu sürer

  75. kerem | 1 May 09 (17:04)

    habercilerede güven kalmadı haber aspapagas mış 12 ay veya 15 ay diye bir açıklama olmamı

  76. Yusuf | 1 May 09 (20:07)

    hakikaten velevki bu kanunlasti 2-3 ay icinde. O zaman askerde olacagim buyuk ohtimalle. 120 sayarken birden 400 saymaya mi baslayacagiz.ben askerlik kararimi aldirdim. Bu degisiklik etkilermi bizi?
    Sunu unutmamak lazim mutlak esitlik esitlik degildir.yukarda arkadaslar gercekten guzel izah etmis. Simdi okumakla okumamak arasinda secim yapmak zorunda olanlara, okumamak icin bir neden daha veriyoruz. Hayirlisi olsun diyorum. Mantikli degil ama askeriye de mantik olmaz. ( meshur bir soz)

  77. emin | 1 May 09 (21:39)

    ya kardesim bu ne sacma kural böyle yaa ben gideyim okuyayim enayi gibi ozaman okumayanlarla ayni donem askerlik yapayim ya vatanima canim feda ama isim var kurulu duzenim var ben evlenmeyi düsünüyordum esim yurt disinda sirf vatanimda askerligimi yapabilmek icin yurt disina gitmeyi kabul etmedim ama simdi bu ne ya 12 veya 15 aymi askerlik yapicam ben yeni mezun oldum dugunumu yaptikdan sonra askere gidecekdim böyle sacmalikmi olur okuyanlarin hakkidir bir kere bes ay askerlik hakimizi elimizden almayin lutfen ya biride cikip kimleri kapsadigini söylese adam gibi bir aciklama dahil yapilmiyor ya milletin icine kurdu dusurduler hakmi bu ya

  78. emin | 1 May 09 (21:41)

    ya bu yök baskanina noluyor ya cildircam ya ben hayatimi bes ay askerlik üzerine kurdum isimi esimi herseyimi kaybedicem ben ya nasil bir mantik bu olurmu ya öyle sey cok sacma ben o kadar okul masrafi yaptim o kadar okudum hepsi bosunami ayaklanir millet ya ayip cokayip

  79. AhMeT | 1 May 09 (22:04)

    artık ölecek olan şehitlerimizin arasında doktor,mühendis,master yapmış kişileride görebileceğiz …

  80. popeye | 1 May 09 (22:47)

    nasil yani Ahmet bey. sehit olmak icin illaki dagdaki coban mi olmak lazım. sen doktorsan ben de gemi kaptaniyim. sen vatan topraginda keyif surerken hergun sevdiklerinle beraberken. bende Sanli Turk Bayragini Dunya denizlerinde dalgalandiriyorum. ister doktor ol ister muhendis. istersen dagdaki coban ol ama ne olursan ol. bu görevi yapmak zorundayiz. vatani korumak icin illaki cahil olmak zorunda degil kimse. Herkese Kurtulus Savasını Hatirlatirim. gidin Canakkaleye de sehitlerin mezar taslarini tek tek okuyun. da gorun. Ataturk bu ülkeye kadin erkek esitligi vermisken siz kimsinizde meslek itibarligindan bahsediosunuz. Bu arada is kurcam diosunuz o kadar okuduk zaman gecio diosunuz. eywallah haklisiniz. doktor muhendis ve lise mezunlariyla aradaki farktan bahsediosunuz. oda dogru. eger kazancaginiz para olarak dusunuosunuzki bugun gemi kaptani maasından haberiniz yok heralde benim 15 ay askerlik yaptigimda kaybettigim ucreti duysaniz. dudaginiz ucuklar ama napalim. eger kanun cikarsa. HERKES BOYNUNU EGECEK PASA PASA ASKERLİGİNİ YAPACAK. SONUCTA. Mustafa Kemal Ataturk bu vatani herkese emanet etti. Bu bizim Vatan Borcumuz. 12 ay askerlik yapmaktan kimsenin hayati kararmaz. HERKES İCİN HAYİRLİSİ OLSUN. SU AN ASKERDE OLAN KARDESLERİMİZEDE HAYİRLİ TEZKERELER….

  81. efendi | 1 May 09 (23:29)

    bluwee – 07 Mar 08 at 19:57:46

    ya valla yök başkanını başta sevmiştim ama bu kararı hiç beğenmedim. kardeşim bu nasıl iş ben 4 yıllık üniversite okuycam lise mezunuyla aynı kefede tutulacam bu nasıl adalet yaw. olacak iş mi şimdi bu? ben kardeşim uzun dönem yaparsam versinler teğmenlik üniformamı paşa paşa yaparım 15 ay hatta bölümümle ile ilgili bi askeriyede yer olursa direk kapımıda atarım… ama bunların dediği gibi olmaz

    bakale ne gusel demıssınde myo ların sucu ne sen benden ıkı sene fazla okudun dıye hayırdır askerlık sana nıye kısada bıze uzun?hersey gonlunuzce olsun ne ala ya…arkadas cıyak cıyak otme ıstersen

  82. cankan | 2 May 09 (8:22)

    ya bu nasıl mantıktır ki 4 yıl fakülte mezu bir kişi 27-29 asker gidiyor nasıl bir verim almayı düşünüyorlar

  83. h.ö. | 2 May 09 (8:37)

    arkadaşlar sorun okumuş olmak yada okumamış olmak deil aradaki bilgi farkıda değil nice ilkokul lise mezunları var ve birçok üniversite mezunundan çok daha zeki ve bilgili o yüzden okumuş okumamış ayrımı yapılmasını çok saçma buluyorum. ancak lise mezunu bir kişi 20 yaşında askerliğini yapıp gelip hayata atılırken üniversite mezunları içi bu yaş minimum 25 civarında oluyor arada 5 senelik bi zaman farkı var hayata o kadar geç başlayan birisi için bırakında 6ay az askerlik yapsın bence bu bir haktır. herkes elini vicdannına koysun ve düşünsün. özelliklede sayın genel kurmay başkanımız ve bu tasarıyı çıkarmak isteyenler.

  84. mert | 2 May 09 (9:05)

    arkadaşlar Türkiye yi yönetenlerin gidişatları kaos ortamı yaratmaya yöneliktir ünüversiteler de okuyan ögrenciler allah yardımcımız olsun sen ne çabalarla 4 yılı bitir daha sonra da 1.5 yıl askerlik yap . Daha sonra sivil hayata bu kişiler ne yapacak .

  85. .... | 2 May 09 (9:07)

    O kadar oku ülkede yaptıklarına bak bı muhendıs olarak yurtdısına gıdıp hızmet etmekten baska bı care bırakmıyorlar..

  86. anıl | 2 May 09 (11:42)

    YUH ARTIK 4 YILLIK FAKULTE MEZUNU İLE İLKOKUL MEZUNU AYNI OLSUN DIYO GENEL KURMAY SUNU SÖYLUYUM MUSTAFA KEMAL ATATURK TURKIYENIN BU HALINI GÖRSEYDI OKUYANLA OKUMAYANI BIR TUTAN ASKERIYEYI HERALDE ÇOK UZULURDU BU DURUMDAN BÖYLE BI KARAR KABUL EDILEMEZ EŞŞEK GIBI DERS ÇALIŞIP BITIRECEK 4 YIL ONDAN SONRA HERKES AYNI BU VICDANI BI KARAR INANAMIYORUM TURKIYE NERELERE GELDI UTANIYORUM

  87. Anonim | 2 May 09 (13:38)

    türkiyede nufus otuz milyonken ondokuz ay askerlik yapılıyordu şimdi nufus yetmişbir milyon olmuş askerlik uzayacak deniyor birde okuyanla okumuyanı birtutmak cok yanlış normal okumayanı oniki aya okuyan yd subayları on ay kd dört ay olması gerekir genclerimizin önü acılsın genclerimizi devletimize vatanımıza küstürmiyelim bu knuya yetkili kişilerin açiklık getirmelerini diler milyonlarca insanı bu stresten kurtarmanızı dilerim gencler sakın kızmayın bu devleti yönetenler sizleri küstürmezler bir baba olaraktan size katılıyorum benim oğlumda unüverste okudu hem çalıştı hem okd gencliğini yaşayamadı onun icin bunları yaşayanlar bilir size katılıyorum

  88. mehmet | 2 May 09 (15:19)

    kardeşim 15 ay deeğil 20 ayda askerlik yaparım. o zaman terör bitecek mi ülke düzelecek mi yada asker sayısı bizim 1/6sı kadar olan israilden daha mı güçlü olacak ordu…bunlar hikaye ya 30 yıllık yanlış terör politikaların kısa dönem askerliğe yansıtıyorlar ya işte buna helal olsun.odtü bitiren mühendis sanki orduda daha mı faydalı olacak…bu krizde hangi mantık ülkenin çalışan kesiminin elini kolunu bağlamak ister

  89. Anonim | 2 May 09 (15:50)

    eğer öyle bişey olursa cok sacma bişey olur bu ülkeyi kurtaracak olanlar eğitimli kisilerdir onları küstürmüyelim lütfen

  90. Anonim | 2 May 09 (20:11)

    arkadaşlar her başa gelen bu ülkeden birşeyler alıp götürüyor onlada kalmıyor bilerek yda bilmeyerek binlerce insanın canını yakıyor yapın,4 yılıkları da aynı seviyeye çekin ne olacak ülke dahamı ileriye gidecek mühedisi doktoru avukatı ünüversitelisi artık yeter sesinizi duyurun

  91. cevahir | 2 May 09 (23:05)

    walla arkadaşlar ben bu ülkeyi bir türlü anlayamadım kanunlarıda yasalarıda herşeyleri başlarında patlasın nezaman bir avrupadaki gibi herhangi bir ülkedeki gibi insan olarak değer görecez ve yüceltilecez. tabi o koltuklarda oturup nutuk atın kolayyyy. bunların hangisinin çocugu askerlik yapmışda bide gelip fakülte bitirenlerle aynı kefeye koyabiliyorlar .. kahrolsun kötüler yaşasın iyiler..

  92. arslan | 3 May 09 (10:35)

    ya arkadaslar bisakin olun o yasanın çıkması nerden baksan2-3 yılı bulur rahat olun

  93. safkan | 3 May 09 (11:29)

    üniv mezunları olan ve 5 ay askerlik yapmak isteyen arkadaslar 15 ay yapan şırnakta ölen onca uzun dönem asker var sizin kıcınızı korumak için sizde buraya çıkmış yok ben 5 ay askerlik yapcam kem küm siz insan evladısınızda onlar hayvan evladımı hem 5 ay askerlik yapıyorsunuz hemde ağlıyorsunuz okuyorsan kendi istikbalin için okuyorsun askerlik yapıcaksan kendı anan bacın vatanın için yapıcaksın anan için 15 ayı cok görüyorsanız size diyecek kelime bulamıyoırum bırakın hiç yapmayın uzun dönem askerlik yapanlar sizin ananızı korur erkeyim diyede çıkıp meydana konuşmayın

  94. kısa dönem asker | 3 May 09 (13:28)

    şu an 325 lerden biri olarak söylüyorum bırakın uzamasını mümkünse 6 aydanda az olsun burada denetlemelerde uzun dönemlerden çok daha fazla zorluk çektik ,daha çok çalıştık. bence 2 yıllık mezunlarınında farklı br uygulamaya tabi olması gerekir bizi 20 yaşında askere gelmiyoruzki. eğer eşitlenirse çok büyük karışıklık çıkar…

  95. Sözüm ahil partinin yandaşlarına | 3 May 09 (15:14)

    İki aptal bayan arkadaşıma ve onun gibi düşünen gericilere sesleniyorum.. Hangi uğurda şehit veriyoruz? mekanları cennet olsun fakat terörizmi kim yarattı? Ülkeyi yöneten derin devlet ve ordununda içinde olduğu pislikler örtüldükçe böyle cahil arkadaşlarımız gözlerini açamayacaklar peki madem çok gönüllüsünüz gidin gebertin kendinizi.. kusura bakmayın bu uğurda kendi devlet yöneticilerim tarafından ölüme yollanmayı kabullenmiyorum. Atatürk zamanında yaşasaydık bu ülkeye canım feda derdim.. Fakat zaman içinde para insanlarımızı çok farklı yerlere getirdi.
    Bu ve benzeri toplumun zararına kanun çıkarılmasını sağlayanların ALLAH belasını versin.. Düşünmeyen insana ihtiyacımız yok ak… partisine oy verenler oldukça daha neler gelecek başımıza hepsinin acı şekilde can vermesini diliyorum! Başbakan olacak adam öz oğlu geçirdiği bir trafik kazasında can almasına karşın sağlık raporu aldırıp askerlikten muaf edildi. Bu ülkeye artık verecek hiçbirşeyim yok. Bu yönetim oldukça daha başımıza çok şey gelecektir.

  96. popeye | 4 May 09 (0:50)

    Sözüm ahil partinin yandaşlarına – 03 May 09 at 15:14:31

    BU konuda tamamen haklasın kardesim

  97. emre2754 | 4 May 09 (11:48)

    2009 aralık ayında son kez erler komando tugayına alınacak denılıyor* pekı bu kanun 2010 da hemen cıkar mı acaba? zaman bakımından dusuncelerı alabılır mıyım,paylasabılır mıyız?

  98. cem keskinoglu | 4 May 09 (12:30)

    len ece dangalağı oturdugun yerden atmak kolay git 18 ay yapta görelim götünü

  99. cem keskinoglu | 4 May 09 (12:33)

    bu yök baskanıda herseye maydonoz herif kendi oglu varsa göndersin hakkariyede görelim götünü ama yoook göndermezki ibne onun oglu torpille bodrumda marmariste cesmede yapar anacaaa göt herif oturdugu yerden kanun cıkartıyooo

  100. Net | 4 May 09 (16:40)

    Zaten asker çekiyo başı ne yökü ?
    İlker başbuğ Beyler iş açısından mahvolduk iş miş vermezler bize yav…

  101. şimşek | 4 May 09 (19:18)

    paşam ülke sorunları okadar çokken şimdi kısa dönememi taktınız kafayı bu kanunh çıkarsa ülkede ciddi bi üniversite mezunu azalması yaşanacak ve ülke tamamen cahilliğe yönelecek kimi insan ne ümitlerle girdi üniversiteye iş imkanı bulma hayaliyle ama ülkemiz şartları böle imkanları artık sunmuyor öğrenciler artık biranönce mezun olup kısa dönem askerlik yapıp bi iş kurma peşinde ama askerlik uzatılırsa genç nesilin tüm hayalleri suya düşecek kime sorduysam yıkıldı bukadar insanın günahını almayın kısa dönemi kaldırmak yerine er olarak yapsınlar ama yine kısa dönem yapsınlar uzun dönem askerliğe geçilirse okadar öğrencinin hayatından 15ay daha çalınmış olcak ve insanlarda üniversite artık hiçbir çağrışım uyandırmayacak

  102. abdullah | 4 May 09 (19:23)

    ya arkadaşlar bu ülkenin çalışmaya çalışmaya çalışmaya ihtiyacı var ticarete ihtiyacı var tamam askerede ihtiyacı var ama öncelikle çalışmaya ihtiyacı var.sen kalk 4 yıl üniversitede eğitim almış insana 15 ay askerlik yaptır.zaten 4 yıl üniversite okumuş olan insana 15 ay diil 5 ay askerlik yapması bile çok.üniversiteyi bitiren bir insan değil 5 ayda 3 ayda da yetiştirilebilinir.

  103. şimşek | 4 May 09 (19:23)

    biz üniversiteliler dışardan göründüğü gibi hayatımızı yaşamıyoruz oh hayat sizin diyenler yanılıyor ülke için okadar beynimizi yoruyoruzki ii bi gelecek yaşamak için okadar çalışyoruz ki gecemiz gündüzümüz belli deil asıl okumayanlar hayatlarını yaşıyor oyüzden okuyanlardan bari bu imkanlarını kısa dönem askerlik haklarını elinden almayın bari bizim için bişe yapacaksanız bunu yapın bizim için yapmıyorsanız allah için yapın bu gidişle ben çocuğumu okutmıcam ilerde zaten okuyanda okumayanda aynı okuyup okadar çile çekeceğine uykusuz kalıp okadar para harcıcağıma hiç okutmam zaten bu ülkede herkez eşit bu ülkenin cahilleşmesi için elinden geleni yapanlar yatağında rahat uyuyabiliyormu acaba bi karar verilecekse bunu halka sorun kendi kafanızdan kanun çıkarıp onaylamayın

  104. SAFKAN | 4 May 09 (19:45)

    BU BAYRAK DALGALANIYORSA 15 AY ASKERLİK YAPAN ARKADAŞLARIM DALGALANDIRIYOR BU GÜN HALEN DAHA ŞEHİTLERİMİZ VAR HEP OKUMAMISLARINMI ANASI AĞLIYCAK OKUYAMADIK DİYE CAHİL YERİNE KOYULDUK AYNI TUTULMUYORUZ SİZ DAHAMI ÜSTÜNSÜNÜZ ÜNİ GİDERSİNİZ BABA PARASI YERSİNİZ KIZLARLA GEZER TOZARSINIZ SONRA CIKIP BİZ OKUDUK SONRA YOK 5 AY ASKERLİK YAPMAK İSTİYORUM O KADAR GÖZÜ YAŞLI ANA VAR UTANIN BE

  105. Onur | 4 May 09 (20:50)

    benim yaptıgım iş askerlikten daha buyuk hizmet bu vatanın malını yurt dısına satıyorum, beni 1 yıl askeriyeye almanın mantıgı nedir, tamam 5 ay yapalımda 1 yılımızı nasıl calarlar..bu ulkenın 1 yılıdır calınan..

  106. cem | 5 May 09 (1:18)

    HADİ ORDAN A.Q. SANKİ HERGÜN SAVAS VARDA 15 AY YAPANLAR YÜZÜNDEN DALAGALANIYOMUS BNM SABAHA KADAR GÖZLERİM ŞİŞİYO DERS CALISMAKTAN BU ÜLKENİN GELİŞMİŞ BEYİNLERE İHTİYACI VAR SENİN GBİLER YÜZÜNDEN ZATEN BU ÜLKE DAHA GERİYE GİDİYO

  107. aydan | 5 May 09 (8:26)

    peki ben sevgilimle ne zaman evlenceğim? otuz yaşında ancak oku sonra askerlik artık orta yaşımıza kdr bekliyeceğiz bu şerefsizler yüzünden

  108. SAFKAN | 5 May 09 (10:38)

    a.q cemi gözünden bahsediyorsun millet can veriyor sen göz hayına düşmüşün sokarım gözüne götveren kendini düşünüyorsun vatanı değil savaş yok tabi millet halen daha boşuna ölüyor demi okumuşun cahilide sensin demekki cem askeriye olmasın bak ananı kım koruycak senın anan ana olsaydı seni doğurmazdı aslında seni anan doğurmamış sıcmış

  109. SAFKAN | 5 May 09 (10:44)

    ŞİMDİ SANA GELELİM AYDAN ŞEREFSİZİ LAN BANANE KAC YASINDA EVLENIRSEN EVLEN AYNI BAYRAK ALTINDA YAŞIYORSAK YAPICAKSIN SİKE SİKE ERMENİ TOHUMLARI

  110. berg | 5 May 09 (10:53)

    Yeri Geldiğinde Vatanımızı Zaten her karış toprağı kanla sulanana kadar biz savunacağız Bu karar Sadece Gençleri İsyankar olmaya itmeye ve Askerlik ve Devlet ilişkilerinden soğumayı sağlar Ekonominin nasıl olduğunu herkes biliyor kişi başına düşen gelir asgari ücret gençlik ne yapabilir ki bu konular karşısında 28-29 yaşında askerden gelicek iş bulcak kendını gelıştırıcek evlenicek 33 yaşında cocugu 15 yaşına gelmeden Allah rahmet eylesin Ya çocuğun psikolojisi tabi Bunları Düşünen yok 470 ytl ile ev nasıl geçindirilir yazık ya gerçekten yazık ergenekon ona kon buna kon yani halkın hep Düşüncelerinde karmaşa yaparak karar almasını engelliyorlar kım ıyı kım kotu belli degıl sonuç itibariyle askerliğin uzaması kabul edilemez bir durumdur Sağlıcakla kalın

  111. celal | 5 May 09 (10:58)

    Ülkeyi parsel parsel yapıp Amerika ingiltere ve yunanistana öldüm fiyata satarak peşkeş çeken kukla zihniyet akp şimdide okumuş onca insanınamı göz dikti.Bunların amacı belli arkadaşlar askerlik felan fasa füso.Maksat böyle bir yasa çıksınki aydınlanma yolunda çaba sarfeden gençlik okumaktan fayda görmeyeceğini anlayınca üniversitelere gitmesin ve cahil kalsın.maksat beyin göçü olsun ülkede herkes isyan etsin ve ülke kaosa girsin.Dolaysıyle hayran olduğumuz batılı güçlerde istedikleri gibi at koştursunlar ülkede.Eğer çıkarılması düşünülen bu yasa dış mihraklı bir düşünce deilse bende insan deilim hayvanım.Yazıklar olsun başka bişey diyemiyorum.Lütfen sessiz kalmayalım arkadaşlar.Bu ülkede kararlar bir gecede alınır.Binlerce insanın emeği göznuru ayaklar altına alınıverir.bu devran böyle gitmesin okumuş aydın insanlar olarak sesimizi duyuralım.ne gerekiyorsa yapalım

  112. celal | 5 May 09 (11:37)

    Arkadaşlar bu yasa ne zaman çıkacak bilgisi olan biri yazsın şuraya allah rızası iiçin.Sinirlenip duruyoruz kendi kendimize ama detaylı bir bilgi bulamadım ben.Sadece söylentiden ibaret şimdilik bu doğrumu.

  113. MERT | 5 May 09 (13:20)

    LAN AT YARAKLARI BURDAN ATIP SALLAMAK KOLAY. HEPİNİZİN TAAAA AMINA KOYAYIM.. HEPİNİZ Bİ VATANDIR GİDİYONUZ. HANİ LAN İCRAAT NERDE. YOK… GETİRDİNİZ AMPULÜ BAŞIMIZA DİKKTİNİZ. SİKİYO ŞİMDİ BELANIZI.. SİKTİKLERİM BABANIZIN PECCO LARINA BİNEREK VATAN KORUNMAZ. BURDA YAZARAKTA OLMAZ BU YÜZDEN KENDİNİZİ KANDIRMAYIN.. HADİ SİKTİRİN İŞİNİZE ŞİMDİ..

  114. ali | 5 May 09 (14:04)

    böyle bişey kabul edilemez. eğer kısa dönem kalkarsa bütün üniversite öğrencileri ayaklanır bence ülkede kaos olur. sen o kadar sene oku ondan sonra gel lise mezunuyla aynı git . yok öyle yağma .

  115. mehmet | 5 May 09 (14:05)

    kim olsa kabul etmez ayrıca ali arkadaşımada katılıyorum hepimiz birden tepkimizi koyalım

  116. milliyet | 5 May 09 (14:06)

    ya nasıl bir karar bu böyle saçmalık mı olur ya gel o kadar sene oku bide uzun dönem git böyle saçmalıkmı olur ya

  117. ..... | 5 May 09 (14:49)

    lan mert pezevengi sen kime diyorsun at yarakları diye.burda kimi kayırıp kime sövdüğün belli deil.senin seviyene inecek deilimde kimlere sövdüğünü bir anlayalım önce.eğer herkese sövüyorsan herkeste senin ananın amına kosun şerefsizin bebesi.tartışmayı konuşmayı bilmiyorsan ortalığı pisletme bari haysiyetsiz herif..

  118. bekir çiftçi | 5 May 09 (16:35)

    arkadaşlar lütfen dürüst konuşalım okul ukuyanla okul okumayan bir olurmu ben kendim uzun dönem askerelik yaptım hiç te zoruma gitmedi sizin de gitmesin ha bu arada ben 15 ay askerlik yaptım adam lar hakıyla okuyorlar burakında kısa dönem askerlik yapsınlar kimsenin de zoruna gitmesin

  119. bekir | 5 May 09 (16:35)

    arkadaşlar lütfen dürüst konuşalım okul ukuyanla okul okumayan bir olurmu ben kendim uzun dönem askerelik yaptım hiç te zoruma gitmedi sizin de gitmesin ha bu arada ben 15 ay askerlik yaptım adam lar hakıyla okuyorlar burakında kısa dönem askerlik yapsınlar kimsenin de zoruna gitmesin

  120. bekir | 5 May 09 (16:36)

    arkadaşlar lütfen dürüst konuşalım okul ukuyanla okul okumayan bir olurmu ben kendim uzun dönem askerelik yaptım hiç te zoruma gitmedi sizin de gitmesin ha bu arada ben 15 ay askerlik yaptım adam lar hakıyla okuyorlar burakında kısa dönem askerlik yapsınlar kimsenin de zoruna

  121. berkan | 5 May 09 (18:52)

    lisede torpılle gecsınler 4 senelık okuyanlarla aynı askerlık yapsın ben buna karsıyım bilgili adam ülkemize lazım onu 12 veya 15 ay askerlik yaptırmak olmaz

  122. bolubeyi | 6 May 09 (0:35)

    safkan kardeşim öncelikle düşüncelerinin bir kısmına katıldığımı söyleyebilirim yanlız unutmaman gereken bir şey var çanakkalede şehit düşenlerin yarısı medrese talebeleriydi.Gerektiğinde bu millet nice kahramanlar çıkarır.Ancak düşünsene bir doktoru öğretmeni avukatı 1,5 sene askerde alıkoyduğun zaman madur kalacak olan insanları düşün hayatının büyül bölümünü okumakla geçiren kimseleri küçümseme içlerinde şeyinin derdine düşüpte üniversiteye giren çok ancak için rahat olsun onların hiçbiri mezun olamıyor kafayı yanlış yere yoruyor sevgili derdine düşenler vatan millet bilincine sahip olmayanlar sadece üniversiteden çıkmıyor. İlkokul mezunlarında da çok rastlanan bir şey sana deselerki şimdi 4 sene üniversite 2 sene master oku sonra hayata atıl deseler ve senin her işine taş koysalar ne kadar için rahat olabilirdi.Unutma ülkeyi yöneten insanlar tahsilli olanlardır.Bir ülkenin geleceğini inşa edenler yine tahsilli olanlardır.Haziranda askere gidiyorum. Bahtımıza vatan borcu yapıcaz ama ben 6 aydan sonraki geçen zamanı bu ülkeye helal etmiyorum zira bunca okuduk yaşımız ilerledi.hayata 1-0 mağlup başladık birde sakın ha üniversitelileri hor görmiyesin senin yaptığın askerliği biz 6 sene olarak yaptık bizde bu vatan için uğraşıyoruz.senin gelecek hayatın da övünebileceğin vatna şunu yaptım diyebileceğin bir askerlik görevin var bizimki ise doğumda başladı mezarda son bulacak selametle……….

  123. cem | 6 May 09 (9:21)

    orospu cocugu safkan ben üni. gidiyom baba parasıda yiyom kızlarlada geziyom sen yapamıyon diye zorunmı gitti amına kodumun cocugu

  124. cem | 6 May 09 (9:22)

    sen ve senin sikikler yüzünden bu ülke dewamlı geriye gidiyoo sen bi sik yiyememişin hayatın boyunca bırak bari bişeyler yapmaya calısnlara laf atma a.q. cocugu

  125. popeye | 6 May 09 (15:05)

    ohoooooooo. millet ne oluo ya söven sövene suraya bak ayip degilmi yaaaa.bide okuduk diyonuz. cem sen istersen 4 tane daha 4 yillik bitir. senden bu vatana hayir yok anlasildi bu. herseye ragmen burasi kufur sayfası degil insanca tartisma sayfası. insallah askerliginiz uzamazda sizin gibilerle ugrasmak zorunda kalmayiz. ama yanlislikla olur ya altima dusersin er olarak o zaman gorurum seni heralde o zaman sana o 5 aylik askerligini oyle bi yaptiririm ki keske 15 ay yapsaydım dıyceksin. ah nerde keske oyle bi durum olsa neyse konumuz bu degil rahat olun bu askerlikte uzamaz.

  126. cem | 6 May 09 (15:28)

    vatanın basındakiler adam degilki ben bu vatana seve seve askerlik yapıyım al işte altma düşte er olarak diyosun bnm abimde subay ama oda sahip oldugu mevkiden kendini bi bok zannediyo arkerleri dövüyoo ondan sonra biz nye 15 ay askerlikten korkuyomusuz al işte senin gibiler olduktan sonra isterse 1 gün olsun yine cekilmezz

  127. nazo-ertu-musty | 6 May 09 (16:23)

    ya abiler cidden babadan kalma bişi yok yaş saten almış başını gidiyor. tamam eyvallah askerlik bu seve seve yaparız ama cidden hayata atılmak için bir süre verilmesi lazım 15 ay gerçekten çok uzun okuldan mezun olup bir an önce iş hayatına atılmayı hedefliyor herkes sayın dewlet ve askeri büyüklerimiz in hassasiyetlerini temenii ediyorum saygılarımızla.ALLAH TÜRKÜ KORUSUN VE YÜCELTSİN…

  128. nazo-ertu-musty | 6 May 09 (16:24)

    AMİİİNNNNNNNNN :)

  129. celal | 6 May 09 (16:44)

    benim yıllarımın emeğimin karşılığını geri versinler ozaman.bende uzun dönem yapıyım..arkadaşlar bugün sırf bu konu hakkında bilgi almak için askerlik şubesine gittim.(50 km lik yol)
    ordaki memurlara sordum kısa dönem kalkacak diye bir söylenti var bilginiz varmı diye bize resmi bir yazı gelmedi.suan eski sistemden devam ediyoruz ve hiç bir şey bilmiyoruz dediler.peki dedim en azından böyle bir yasa ne kadar sürede gecer o konuda bir bilgi varmı dedim valla siz ne biliyorsanız bizde onu biliyoruz dediler.yani şimdilik sadece bir söylentiden ibaret bu mesele.bir gün hakikat olacağı kesin..içimden söve söve çıkıyordum bahçe kapısında bekleyen askere sordum arkadaşım böyle diyorlar olurmu sence diye..yok abi dedi içiniz raht olsun mümkün deil şimdi böyle bişey dedi.o kadar kendinden emin ve o kadar kararlı konuşuyorduki yüreğime su serpti.amına koduğumun yerinde ossuruklu göt gibi ötüyorlar bir haber çıkarıyorlar sonrada ne bir bilgi var ortada ne bir aydınlatıcı cevap.bilmiyoruz bilmiyoruz.şerefsizler madem böyle bir düşünceniz var çıkın insan gibi konuşunda insanlarda ona göre kendini hazırlasın.bir ay sonra mezun olucam muhtemelen kısa dönem çıkacak ben oraya gidince yasa çıkıverdi ondan sonra yaraklardan yarak beğen.burda işin gücün kalmış düzenin mahvolmuş kimşn umrunda.arkadaşlar küfürlü konuşuyorum lütfen mazur görün kaç gündür ders bile çalışamaz oldum bu konu yüzünden bari bir bilgi verin insan ya..ilerde ilerde ne zaman amına koyum
    5 yıl sonramı 10 yıl sonramı 2 ay sonramı cevap verin lann angutlar.bilgi verin bize..

  130. DİYARBAKIRLI EKREM | 9 May 09 (17:12)

    DEDEMDE 3 AY ASKERLİK DÜŞÜYOR DİYE ÜMİTLENMİŞTİ TEZKERE HASRETİ İLE VEREME YAKALANDI. ALLAH RAHMET EYLESİN…. AMİN DUANIZI EKSİK ETMEYİN
    İNŞALLAH SAYIN GENELKURMAY BAŞKANIMIZ BÖYLE Bİ ŞEYİ ORTAYA KOYAR YOKSA BENDE DEDEMİN YANINA GİDERİM KAÇ GÜNDÜR RÜYAMA GELİYOR ZATEN:)

  131. mehmet | 11 May 09 (6:30)

    ya arkadaş ülkede haksızlık almış başını gidiyor biz boşunamı okuduk üniversiteyi bunada bi kılıf uydurmuşlar işte,temelli bu konuyada el atsınlar tam haksızlık olsun.neye el atmıyolarki zaten:)

  132. mehmet | 11 May 09 (6:34)

    celal az önce araştırdım ben bu yasanın çıkması 3 yılı bulurmuş içini rahat tut

  133. celal | 11 May 09 (21:27)

    saol mehmet bende araştırıyorum devamlı sanırım içi boş bir habere benziyor.. bekleyelim görelim bu ülkede yaşıyorsak eğer başa gelen çekilir ne yapalım..

  134. murat | 14 May 09 (17:49)

    len yarrak kafalı popeye senin gibi orospu cocuklarının borusu anca askerde oter sivil hayatta cık karsımızada o silahı götüne soklım ayrıca bu devlet bnm sikimde bile degil askere kursun sıkan öldüren yedigi kaba sıcan orospu evlatlarnı pişmanlık yasasıyla baharna basıyor sonra bni dağa gönderiyo böle devletin ben ta a.q.

  135. ibrahim | 15 May 09 (23:55)

    ya arkadaşalr muhasebe yüksekokulu mezunuyum aöfye kayıt yaptırdım bu yıl 3. sınıf işletme bölümünde okuyorum
    1987/1 tertibim eger sinüsünümü gidip alıp askere gitseydim okumayı tercih etmeseydim
    ki sırf askerliği kısa dönem yapayım diye degil belki ama buda önemli bir etki yaptı ki kaldıki mehmetcik dersanesine gittim orada gördüm ki insanlar nelere katlanıyorlar iananın bana cavuşun biri buraya er olarak gelmeyin dedi gerci bizimn bulunddugumuz orduevi degilde tugay sürgün yeriydi bu nedenle askerlik baya agırdı ama biz okumayı sectik
    ve okuduk
    eger askere giden arkadaşlarımla beraber gitseydim suan askerliğimin biteli 1 yıl olucaktı
    şimdi siz benim gibi nice aynı durumda olan insana diyeceksinizki sen uzun dönem gidec eksin hiç kimseden bir ayrımın yok
    ayrımım var ben 20 yıl okul sıralarında dirsek cürüttüm
    ufkum genişelesin
    diye okullar bitirdim
    madem
    cok meraklısınız
    askerlik yapmaya
    öyleyse sayın genelkurmay başkanım ve diger yetkili kişiler aynı seyi sizin zamanınızdda olsaydı bu durumu nasıl karsılardnız
    askerlik kutsal bir görev her türk evladı için kanımın son damlasına kadar bu toprakları savunmaya hazırım ama bu büyük bir haksızlık olur
    insanların hayatlarıyla
    oynamayalım
    bu ülke
    neden acvrupadan 5belkide 30yıl hatta 50 yıl geride kaldıysa
    neden kaldı biliyormusun ben sana
    söylüyeyim
    ben sana kac tane lise sayarım tıp fakültesi ve diger bölümlerde okuyan ama eli silah tutan herkes cepheye denildiginde hepsi
    koşmuş cephelerre acaba benimde
    birilerine yardımım olurmu diyeşimdi biz kalkıpta köklü bir degişiklik yapıp fakülte mezunlarına uzun dönem askerlik yapmayı sart koşarsak
    bu cok yazık olur
    50 yıl gerideyiz ama
    bu dahada bizi geriye götütür düşman buraya cıkarma
    yaparsa
    olaganüstü bir
    hal olursa
    dedelerimiz gibi
    atalarımız
    gibi
    degil 15 ay
    15 yıl bile olsa
    seve seve bu ülke ugrtuna
    ölmeye hazırım
    ama bu şekilde
    kayıtsız sartsız
    ilkel bir yapıya büründürmek
    cag dışı bir olay olur
    ve tas devri insanımızyız
    herkes aynı olsun
    benim söleyeceklerim bu kadar
    ilgililerwe hatırlatırım
    canakkaleyi
    izmiri
    gaziantepi
    kahramanmarası
    istanbulu
    sanlıurfayı
    adanayı
    ve tüm ülkemizin diger illerinde
    sehit verdigimiz okumuş insanları
    ve savaş yıllarında
    mezun veremeyen okulları
    bunlar ne cabuk unutulduda
    şimdi
    böleeeeeeeeeeee
    birsey bizim gibi
    okumuş insanlara diretiliyor
    böle hiçbir sekilde
    kabul edilemez
    olan bir sistemi
    okumayan adamın istisnalar hariç ve elden olmayan sebeplerden dolayı okuyamayan insanlar meclisten dısarı olmak üzere bu kendi secimidir ve askerligide uzun dönem yapacagını bile bile okumuyor okuyan insanda okumayı secerken
    yine bilincli olarka seciyorrrrr
    o neden le
    bu hakkikaten cag dışı birsey olur

  136. ibrahim | 16 May 09 (0:03)

    bölesine köklü birsegişiklik bzim askerlik sistemimizin tamamıyla
    degiştirmesini gerktiriki
    öyleyse
    subaylarımızada
    cıkarsınlar
    rütbelerini,
    askerlik herekse eşitse
    yapsınlar er olark askerliklerini
    ondan sonra
    subay olsunalr
    önce herkse gibi ne kadar yapılacaksa 12 aymı 15 aymı bu süre
    bu süreyi yapsınlar er olarak ondan sonra komutan olsunlar subay onumuna gelsinler varmı böle birsey yaaaaaaaaaaaa madem herek esit bu ülkede
    gercek eşitlik böle olur

  137. isimsiz | 16 May 09 (12:17)

    arkadaşlar hepimize geçmiş olsun.yasa geçmiş meclisten.hepimize geçirdiler

  138. murat | 16 May 09 (14:21)

    YASA ANANIN AMINDAN GECMİŞ A.Q. OROSPU COCUGU İNANMAYIN ARKADASLAR BU OROSPU COCUGNA GECEN BİŞEY YOK RAHAT OLUN

  139. isimsiz | 17 May 09 (22:57)

    lan sülalesini siktiğimin ibnesi..bok herif neden küfürlü konuşuyorsun.kimbilir senin ananın amından ne yaraklar geçti ki oruspu çocuğu olmasan böyle oruspu çocuğu edalarıyla konuşmazsın şerefsiz.yasa geçmiş veya geçmemiş olabilir bunu daha düzgün söyleyemez misin anasını bacısını siktiğim..ben geçse mutlumu olacağım bende herkes gibi kızıyorum bu işe.hayatımızın içine sıçıyor şerefsizler birde senlemi uğraşayım götüsikli dalyarak.

  140. murat | 18 May 09 (10:46)

    ulen bukadar zoruna gitcenii bilsem sölemezdim nıhahahahaha bozuldun mu lennnnnnn

  141. isimsiz | 18 May 09 (12:44)

    benim zoruma gitti ama belli ki senin hoşuna gitmiş bunca küfür..ne kadar meraklıymışsın ananı bacını siktirmeye hayret

  142. murat | 18 May 09 (16:46)

    adını yazda sana adınla hitap ediyim ama yazmazsanda sen bilirisin sana orospucocugu diyim bundan sonra buarada bacım yok be bladr senin varsa söylesene ama güzelse söyle paspalsa bosverrr seni kahpe cocugu valla bilseydim bukadar zoruna gidecek söylemezdim ama bosver ve takma a.q. cocugu:):):)

  143. celal | 18 May 09 (20:15)

    arkadaşlar lütfen bırakın artık küfürleşmeyi.ortak bir mevzumuz var bunu neden kişisel kavga haline dönüştüryorsunuz ayıp denen bişey var ya.birde okumuş insanlarsınız sözde ne farkınız kaldıki cahil cüheladan şimdi.

  144. taylan | 28 May 09 (14:11)

    bu yasanın bugün çıktığını düşünelim. ben 327.kd dönem olarak bu yasadan etkilenirmiyim..bilgisi olanlar lütfen paylaşsın

  145. onur | 28 May 09 (23:35)

    arkadaşlar içiniz rahat olsun böyle bi yasayı meclis onaylamaz.kısa dönem kalkmaz öyle kolay kolay.ülkenin kalkınmasını sağlayacak gençlerin zamanını çalamazlar.

  146. Anonim | 1 Haz 09 (19:04)

    bu vatana 15 degıl 25 ay feda egıtım cocukları noldu bı yerınıze mı dokun du .

  147. celal | 5 Haz 09 (17:19)

    hassiktir ordan pezevenk insanı deli deli konuşturma.bir yerimize dokundu varmı bir diyeceğin.sen yan gelip yatıyorsun nasılsa kimbilir memlekte bir faydan bile yoktur.işi ne devletin senin gibileri alsın götürsün işte askere.

Yorum yazmaca